Caribien på første klasse

group-tour
Rundrejse med dansk rejseleder

Lækkert caribisk krydstogt til Dansk Vestindien med Celebrity Equinox. Inkl. hotel i Florida lige ved stranden samt helpension og drikkepenge på skibet

Vi sejler med det 4½-stjernede krydstogtskib Celebrity Equinox, og inden vi stikker til søs, lader vi os forkæle på et lækkert hotel ved Miami Beach i Florida. Herfra går kursen mod Det Caribiske Hav, hvor vores destination er spansk-amerikanske Puerto Rico. Herefter venter eventyret på Skt. Thomas, hvor vi følger sporene fra den danske kolonihistorie i den hyggelige lille hovedstad Charlotte Amalie. I Den Dominikanske Republik venter paradisstrandene ved Samana, og eventyret rundes af på Bahamas i hovedstaden Nassau. 
Opgraderer til udvendig kahyt eller højere kategori, og få drikkepakke med i prisen.

Klik på kortet for at se det i stor udgave
  • Type Krydstogt, Krydstogt i Caribien

  • Rejseleder Dansk

  • Visum Ja

  • Vaccination Ja

  • Valuta Amerikanske dollars

Dagsprogram
Dag 1 København – Miami, USA
Dag 2 Miami Beach, Florida. Dag til egne eventyr fyldt med strand, shopping, sightseeing mm.
Dag 3 Miami og afsejling om eftermiddagen
Dag 4 En afslappende dag på havet
Dag 5 San Juan, Puerto Rico. Mulighed for gåtur i den gamle bydel med rejselederen
Dag 6 Charlotte Amalie, Skt. Thomas. Ørundtur og byvandring i Charlotte Amalie 
Dag 7 Samana, Den Dominikanske Republik
Dag 8 På havet mod Bahamas
Dag 9 Nassau, Bahamas. Mulighed for gåtur med rejselederen
Dag 10 Miami og hjemrejse
Dag 11 Ankomst til København

Hoteller

Washington Park Hotel

  • Strygejern og strygebræt (on request)
  • Hårtørrer
  • Kabel-tv
  • Te-/kaffemaskine
  • Aircondition

Dette hotel ligger centralt i Miamis South Beach område. Hotellet har adresse ved Washington Avenue, tæt
på det mere stille historiske Art Deco kvarter omkring Ocean Drive. Hotellet ligger tæt på stranden, har en
udendørs pool, fitnesscenter, og alle værelser har gratis trådløs internetadgang og kabel-tv. Der er et
udvalg af restauranter i gåafstand fra hotellet.

Du kan læse mere om hotellet på: www.wphsouthbeach.com/

Celebrity Equinox

Celebrity Equinox er et skib i Solstice-klassen og er elegant indrettet med omtanke for de små detaljer. Skibet er et af rederiet Celebrity Cruises store skibe med plads til 2.850 passagerer, og er fyldt med gode muligheder for dejlige oplevelser. Hvad med en opfriskende dukkert i poolen, en afslappende behandling i spaen eller en tur i fitnesscenteret? Du kan også nyde en lækker middag fra en af skibets restauranter, opleve et show eller nippe til en god drink, mens du nyder udsigten fra skibets komfortable panoramalounge.

Klik på billederne for at se dem større

Billeder

Klik på billederne for at se dem større

Afrejsedatoer

Afrejse Varighed Pris Afrejse fra Bemærk
16.998,–
København
Udsolgt
Klik på en dato for at se det tilhørende program

Dagsprogram

Hent samlet program OBS. Nogle af vores rejser findes i flere udgaver. Læg mærke til, om du har valgt den rigtige afrejsedato, før du printer.

Dag 1
København – Miami, USA

Check-in på lækkert hotel ved Miami Beach

Fra Københavns Lufthavn flyver vi til Miami i solskinsstaten Florida. Vi bliver hentet i lufthavnen og kører med bus til vores hotel, som ligger i Miami Beach-området – lige ud til stranden! 

Dag 2
Miami Beach, Florida. Dag til egne eventyr fyldt med strand, shopping, sightseeing mm.
Endeløse strande i Miami

Dagen er til fri disposition. Rejselederen vil naturligvis være behjælpelig og komme med forslag til, hvordan dagen kan bruges. Med pool på vores superlækre hotel og stranden nær til hånds er det fristende at nyde en dag i forkælelsens tegn med afslapning, badning og solslikkeri. Er der stemning for det, vil vores rejseleder at tage en tur i nærområdet eller med lokaltransport ind til byen. Det plejer at blive hyggeligt.

Dag 3
Miami og afsejling om eftermiddagen Afsejling kl. 15:30
Vores skønne krydstogtskib

Efter lidt tid på egen hånd begiver vi os mod krydstogthavnen i Ft. Lauderdale, hvor vores dejlige skib ligger ved kaj. Sidst på eftermiddagen kan vi nyde udsejlingen fra Florida, når vi stævner ud i Atlanterhavet med kurs mod Det Caribiske Hav.

Dag 4
En afslappende dag på havet
En af restauranterne på Celebrity Equinox

En dag til søs er den helt rigtige måde at opleve livet på et krydstogtskib på. For selve opholdet på skibet er en stor del af rejsen, hvor du kan nyde den skønne, afslappede rytme og i fred og ro fordøje de mange indtryk fra rejsen.

Du kan slappe af ved poolen, tage en tur i motionscentret eller benytte dig af de mange øvrige aktivitetsmuligheder om bord. Eller du kan nyde udsigten, læne dig tilbage med en bog i en liggestol på dækket eller deltage i nogle af de mange underholdningsarrangementer. Det er også en oplevelse at cirkle rundt mellem skibets mange temarestauranter og senere se den internationale kabaret og måske slutte af i natklubben.

Dag 5
San Juan, Puerto Rico. Mulighed for gåtur i den gamle bydel med rejselederen Ankomst kl. 15:30, afsejling kl. 23:00
San Juan, Puerto Rico

I dag vil rejselederen tilbyde en lille gåtur rundt i den hyggelige gamle bydel i hovedstaden San Juan, efterfulgt af lidt tid på egen hånd (transport fra/til skibet er ikke inkluderet). Den stemningsfulde gamle bydel dækker over 500 års kolonihistorie og er kendetegnet ved smalle brostensbelagte gader, farvestrålende huse med smukke balkoner, små hyggelige pladser samt et væld af kirker. Den ældste del af Vieja San Juan er lukket inde bag en solid bymur, og bag ved denne gemmer der sig adskillige monumenter, der fortæller om San Juans spændende historie som en af hovedbyerne i koloniseringen af det amerikanske kontinent. 

Størstedelen af Vieja San Juan er fantastisk velbevaret, og flere af monumenterne er af UNESCO erklæret som verdenskulturarv, blandt andet det imponerende og velbevarede fæstningsværk Fort San Felipe del Morro. Grundstenen til vore dages San Juan blev lagt i 1508, da spanieren Juan Ponce de Léon, som deltog på Columbus’ anden rejse, byggede fortet Caparra. I 1521 blev bebyggelsen navngivet San Juan de Bautista de Puerto Rico (efter Johannes Døberen), og efterfølgende voksede byen hurtigt som følge af sin placering som et af de første stop for de mange nyankomne spanske opdagelsesrejsende, eventyrere, missionærer og erobrere (conquistadores) til “Den Nye Verden”. 

Som en af de første og største havnebyer i Caribien blev San Juan hurtigt eftertragtet af andre kolonimagter. Især englænderne, der håbede at kunne udvide deres territorium fra det nordlige Amerika, gjorde adskillige forsøg på at angribe og indtage San Juan. I 1595 var det den berømte engelske søhelt Sir Francis Drake, der forsøgte sig. Men i stedet endte angrebet med at koste Drake livet. Efterfølgende prøvede både hollændere samt flere englændere at indtage San Juan, men dets stolte forsvarere og de voldsomme fæstningsværker imod havet fik hver gang drevet angriberne på flugt. Først i 1898 under den spansk-amerikanske krig måtte San Juan overgive sig. Indbyggerne lod dog aldrig de fremmede styrker indtage selve byen, men efter kraftige bombardementer af San Juan og amerikansk landgang i det sydvestlige Puerto Rico overgav de lokale styrker sig. Og med Paris-traktaten samme år blev Puerto Rico en del af det hastigt ekspanderende United States of America. Derfor kan San Juan i dag kalde sig den ældste by i USA. Efter gåturen rundt i byen er der mulighed for at fortsætte på egen hånd og købe lidt aftensmad eller en kop kaffe på en af byens pladser eller ned mod havnefronten, mens du nyder folkelivet og den caribiske stemning. 

Dag 6
Charlotte Amalie, Skt. Thomas. Ørundtur og byvandring i Charlotte Amalie  Ankomst kl. 08.00, afsejling kl. 17.00
Charlotte Amalie, Skt. Thomas

Om morgenen ser vi indsejlingen til Skt. Thomas. Dagen inkluderer halvdagstur i og omkring hovedstaden Charlotte Amalie. Vi starter ud med at køre en tur i safaribusser og nyder øens grønklædte bjerge og den smukke kyststrækning med klassiske caribiske bountystrande og azurblåt vand. Vi besøger den danske kirkegård, hvor blandt andet søhelten admiral C.V. Jessen ligger begravet. Vi skal også nyde udsigten fra Drake's Seat, navngivet efter den engelske kaper Sir Francis Drake. Efter vi har dannet os et grundigt indtryk af den gamle koloni, kører vi tilbage til Charlotte Amalie, hvor vi tager turen rundt i byen til fods og ser de mange historiske danske bygninger. Charlotte Amalie hed oprindeligt Taphus, hvilket betyder kro på hollandsk, men senere fik byen navn efter Christian den V’s dronning, Charlotte Amalie. Den 30. marts 1666 hejste Erik Nielsen Schmidt som den første guvernør Dannebrog på Skt. Thomas, men han døde nogle få måneder senere, og der kom først rigtig gang i koloniseringen i 1672, da Jørgen Iversen Dyppel tog Skt. Thomas i besiddelse som base for det nyligt oprettede Vestindisk Kompagni. Charlotte Amalie er anlagt på fire mindre højdedrag, og sidegaderne slynger sig op ad højene. Mange af disse gader er trappegader, som er bygget af danske mursten fra Sønderjylland. Den mest kendte er De 99 Trin, som dog har vist sig rent faktisk at have 103 trin. 

Gadeskiltene i byen viser stadig de gamle danske gadenavne som Kongens Gade, Borger Gade, Vimmelskaft Gade og Krystal Gade. Vores byvandring starter ved øens ældste bygning, det røde Christiansfort, som blev påbegyndt af Jørgen Iversen Dyppel i 1672. Ud over at være byens fæstning har den tjent som kirke, fængsel, domhus, guvernørbolig og brandstation. I dag er fortet omdannet til museum, som dog er under restaurering. Foran fortet, ned mod vandet, ligger den tidligere danske gendarmkaserne fra 1874, som er et fint eksempel på dansk koloniarkitektur. I dag fungerer den som senatsbygning. På pladsen foran bygningen fandt overdragelsen til USA sted den 31. marts 1917. Denne dag, Transfer Day, er nu lokal helligdag. Lige øst for fortet ligger Emancipation Garden (Frihedsparken) med statuen af Christian IX, og bag denne ligger det gamle Grand Hotel fra 1840. 

Byrundturen fortsætter til Guvernementshuset, Frederikskirken og en tur op ad De 99 (103) Trin til Crown House, hvor Peter von Scholten boede, mens han var vicekommandant i Charlotte Amalie. Herefter spadserer vi ad hovedgaden, Dronningens Gade, der løber parallelt med havnefronten. Mellem havnefronten og Dronningens Gade, som i dag hedder Main Street, finder vi de gamle danske vare- og handelshuse, blandt andet apoteker A.H. Riises, som nu er indrettet til forretning. De fleste er kun på en enkelt etage og er opdelt i store tøndehvælvede rum. Efter vores byvandring er der lidt tid i Charlotte Amalie på egen hånd. Skt. Thomas er toldfri zone og blandt andet alkohol, makeup, parfume og smykker kan fås til priser langt under de danske.

Dag 7
Samana, Den Dominikanske Republik Ankomst kl. 08.00, afsejling kl. 17.00
Samana, Den Dominikanske Republik

Om morgenen lægger vi til i provinshovedstaden Santa Bárbara de Samaná. Fra byen er der udsigt over landets største bugt, Bahia de Samana. Samana er et populært sted at tage på hvalsafari. Fra januar til og med marts er der chance for at se pukkelhvaler. De kommer hvert år hertil fra Nordatlanten i tusindtal for at opfostre unger og for at parre sig. Øen er Caribiens næststørste ø efter Cuba og er palmeklædt, og ved de hvide sandstrande er vandet turkist og krystalklart. Her kom Bounty jægere for at lede efter paradis – og de fandt det. Der bliver lejlighed til at nyde en dag på stranden – et must i Caribien. Er man ikke til strandliv, kan man kigge på spændende fugleliv og smuk natur.

Du kan også vælge at tage på en af skibets mange udflugter, som blandt andet tilbyder hvalsafari eller vandreture i regnskoven. Rejselederen vil naturligvis være behjælpelig med hvordan dagen kan spenderes.

Dag 8
På havet mod Bahamas
Havnen i Nassau, Bahamas

Skuden vendes, og turen går nu mod Bahamas. Men vores eventyr er langt fra slut. Vi har en dejlig afslappende dag på havet og kan nyde krydstogtets dybere mening helt uforstyrret: glæde os over den lækre mad, gå en tur i teateret eller høre noget dejlig livemusik. Måske skal der også nydes en film på dækket eller shoppes i den toldfri butiksarkade?
 

Dag 9
Nassau, Bahamas. Mulighed for gåtur med rejselederen Ankomst kl. 09.00, afsejling kl. 18.00
Glade dage på Bahamas

Bahamas er de vestindiske øers nordligste forpost mod Atlanterhavet. Det var på Bahama-øen San
Salvador, at Colombus første gang satte fod til jord i den ”Nye Verden”. Men øerne var ikke populære hos de nye koloniherrer. De lavvandede og vanskeligt passable kanaler (kaldet ”bajamar” på spansk) mellem
koralrevene, og de lave øer uden drikkevand eller mineraler var ikke attraktive. Bahamas blev derfor først
annekteret af engelske pirater, og frem til 1973 var øerne underlagt engelsk styre.

Vi lægger til på øen New Providence i Bahamas’ hovedstad, Nassau. Nassau er en fodgængers by, kompakt og overskuelig. Tag med vores Albatros rejseleder på en spadseretur på Bay Street lige bag havnefronten, og tag et kig ind i de mange parfumerier og juvelerbutikker. Der er et hektisk liv i gaden, ikke mindst, hvis besøget falder sammen med en af de utallige parader og brassband-optrædener, der også har Bay Street som deres foretrukne gade. Nassau var tidligere stærkt befæstet, og mange af fortene kan stadig besøges. Fincastle Fort på Bennet’s Hill har en glimrende udsigt over hele New Providence-øen og Paradise Island. Sidstnævnte er temmelig domineret af Atlantis Hotel, et 2.000-værelses hotel med indendørs golfbaner, kasino og meget mere.

Til frokost (ikke inkluderet i rejsens pris) er favoritten conch (udtalt ”konk”): havsnegle, som kan spises råt, stegt, dampet eller friteret – alt sammen serveret i krydret hvidløgssauce.

Dag 10
Miami og hjemrejse Ankomst kl. 07.00
Miami i solskinsstaten Florida

De morgenfriske kan følge indsejlingen til Ft. Lauderdale. Selve udtjekningen foregår forholdsvis afslappet, og efter landgangen kører vi til lufthavnen i Miami, hvor flyet hjemad venter efter vores ferie i troperne. 

Dag 11
Ankomst til København

Vi ankommer til København med kufferten fuld af gode minder om det eksotiske Caribien.

Prisinformation

Tillæg for enkeltkahyt

Tillæg for indvendig enkeltkahyt (kat. 11-12): kr. 7.998,-

Tillæg for opgradering af kahyt

Dobbeltkahyt

  • Tillæg for balkonkahyt kat. 2B kr. 3.998,- pr. person

Enkeltkahyt

  • Tillæg for udvendig enkeltkahyt med balkon kat. 2B kr. 14.998,-
Prisen inkluderer
  • Dansk rejseleder
  • Fly København – Miami t/r med mellemlanding
  • Udflugt på Skt. Thomas
  • Transport jf. program
  • 2 nætter på hotellet Hilton Cabana Miami Beach i delt dobbeltværelse (med morgenmad)
  • 7 nætters krydstogt med Celebrity Equinox i delt indvendig dobbeltkahyt kat. 10
  • Helpension på krydstogtskibet
  • Kaffe, te og isvand på skibet
  • Drikkepenge på krydstogtskibet (kr. 698,- pr. person)
  • Skatter og afgifter (Havneskatter værdi 768,-)
Prisen inkluderer ikke
  • Sygdomsafbestillingsforsikring 6 % af rejsens pris
  • Gouda Årsrejseforsikring eller Seniorrejseforsikring
  • Eventuelle ekstra udflugter
  • Tillæg for enkeltkahyt
  • Eventuelle måltider på land
  • Drikkevarer
  • Drikkepenge til lokalguider og chauffører (beregn ca. USD 20,- pr. person).
  • Personlige fornødenheder
  • Gebyr for indrejseregistrering til USA (ESTA, ca. 14 USD).
  • Ekspeditionsgebyr kr. 130,- per faktura
  • Alt ikke nævnt under "Prisen inkluderer

Praktiske oplysninger

Rejsen er underlagt Albatros Travels almindelige bestemmelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.

Før afrejsen

Pas

Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder fra hjemrejsedato. Børn – uanset alder – skal have eget pas, det er ikke nok, at de står i forældrenes pas. Send en kopi af dit pas til Albatros Travel senest 14 dage efter reservation. Bemærk i øvrigt, at navnet på flybilletten skal stemme 100 % overens med det navn, der står i passet. Konsekvensen ved det modsatte kan i værste fald være, at du bliver nægtet indrejse i USA og må flyve hjem for egen regning.

I USA er der ikke visumpligt for danskere og øvrige EU-borgere for ophold op til 90 dage, men toldpapirer udfyldes om bord på flyet. Ved indrejse får man automatisk 90 dages ophold med en gyldig returbillet.

ESTA - indrejsetilladelse til USA

Senest 72 timer før afrejse skal du søge om indrejsetilladelse på https://esta.cbp.dhs.gov 

Her får du en forhåndsgodkendelse til indrejse og et nummer, som du skal printe eller skrive ned og medbringe på rejsen, da lufthavnsmyndigheder i Danmark og USA kan kræve at se det. Det koster et mindre beløb – ca. 14 dollar – som betales med kreditkort. Godkendelsen gælder i 2 år, eller til dit pas udløber, hvis dette sker inden for de 2 år.

Hvis du rejser sammen med børn, som ikke er dine egne, eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, skal du ud over ESTA-tilladelsen have en særlig tilladelse.

Læs mere om ansøgningen om indrejsetilladelse og om rejser med børn på www.albatros-travel.dk/praktisk/indrejse-i-usa 

 

Elektronisk udstyr i håndbagagen

Sikkerhedskrav ved flyrejser til USA

De amerikanske myndigheder har skærpet deres sikkerhedskrav ved flyrejser til USA. Alt elektronisk udstyr, som medbringes i håndbagagen på flyet (mobiltelefoner, iPads og andre tablets, bærbare computere etc.), skal kunne tændes ved tjek i sikkerhedskontrollen. Det betyder, at du skal sørge for, at batteriet på udstyret er fuldt opladt, når du ankommer til lufthavnen.

Hvis det medbragte udstyr ikke kan tændes, kan genstanden ikke medbringes på flyet, men må efterlades i sikkerhedskontrollen. Den nye regel skyldes, at myndighederne er bange for, at de elektroniske apparater kan bruges i forbindelse med terrorhandlinger.

Oplysninger om rejsen

Hvordan er kahytterne?

Der er forskellige kahytskategorier – fra pæne, rummelige indvendige kahytter til pragtfulde suiter med egen balkon. Fælles for alle er, at de naturligvis har eget bad og toilet og rimelig skabs- og siddeplads, enkeltsenge eller dobbeltseng. Desuden er alle kahytter udstyret med køleskab og hårtørrer. Ønsker du at bestille en suite, bedes du rette henvendelse til Albatros Travel.

Balkonkahyt
Kahytskategori 2B, dæk 6. Udvendig kahyt med egen privat balkon. Kahytterne har stort gulv-til-loft-vindue og to enkeltsenge eller dobbeltseng.

Indvendig kahyt
Kahytskategori 11-12, dæk 3. Indvendig kahyt med to enkeltsenge.

Bagage

Det er en god ide at medbringe en mindre rygsæk eller taske til dagsture/udflugter og rejsedage, hvor du oftest ikke ser din bagage igen før om aftenen. Det er ikke nødvendigt at medbringe håndklæde.

Hvis du vil låse din kuffert, bør du bruge en såkaldt TSA-lås. The Transportation Security Administration er dem, der kontrollerer bagagen i fly til, fra og via USA, og de har en ”hovednøgle”, som kan åbne TSA-låse. Har du låst din kuffert med en anden lås, forbeholder de sig ret til at bryde låsen op – det gælder også indbyggede låse i kufferten. TSA-låse kan købes i de fleste kuffertbutikker o.l. og fås både som hængelåse og kuffertremme.

Deltagerantal

Denne rejse kræver et deltagerantal på minimum 15 personer. Hvis dette antal ikke nås, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen – dette vil typisk ske senest 4-6 uger før planlagt afrejsedato. I henhold til Lov om Pakkerejser § 20 stk. 1 og stk. 3 er vi som rejsearrangør ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab, man som kunde måtte blive påført som følge af annulleringen. Vi er alene forpligtede til at refundere rejsens pris.

Tilslutning med indenrigsfly

Det er desværre ikke muligt at bestille tilslutning med indenrigsfly på denne rejse.

Tidsangivelser i krydstogters dagsprogrammer

Tidsangivelserne i rejsens program og de havneanløb, der er nævnt, er med forbehold for ændringer fra rederiernes side. Vi oplever generelt meget få ændringer i havneanløb, men enkelte små tidsændringer forekommer på næsten alle rejser, hvor man er i vinden og vejrets magt. Vi vælger dog alligevel at inkludere tiderne i programmet, da det giver et ret godt billede af, hvor meget tid man skal regne med i havn/land på rejsens stop. Det er givetvis en del af oplevelsen ved at sejle på et krydstogt!
 

Drikkevarepakke på krydstogtet

Hvis du opgraderer til en udvendig kahyt eller højere kahytskategori, får du en Classic drikkevarepakke under hele krydstogtet. Pakken har en værdi af ca. kr. 365,- pr. person pr. døgn og inkluderer udvalgte ikke-alkoholiske drikke, øl, vine (pr. glas), cocktails og husets spiritus – alt ad libitum. Se detaljeret liste over drikkevarer her: www.celebritycruises.com/int/things-to-do-onboard/onboard-packages/beverage-packages

Drikkevarepakken gælder kun for 1. og 2. person i kahytten og kun for gæster over 21 år.
 

Wi-fi og internet på hotellerne i USA

Mange af vores hoteller har i dag gratis wi-fi eller internet via kabel på værelserne som en del af deres service til kunderne på lige fod med tv. Forbindelsen og kvaliteten kan dog være svingende. Nogle hoteller tilbyder gratis wi-fi på værelserne, mens andre tilbyder gratis internet på de fleste fællesområder (spørg derfor din rejseleder om wi-fi eller internet, eller når du tjekker ind). Nogle gange kan det bedre betale sig at benytte wi-fi i fællesområder, hvor signalet er stærkere, end at kæmpe med et svagt signal på værelset. Det afhænger ofte af, hvor dit værelse er placeret i forhold til nærmeste wi-fi-sender.

Enkelte hoteller tager stadig gebyr for brug af wi-fi eller internet via kabel på værelset. Oftest er kvaliteten på disse dog bedre. En helt anden mulighed er ellers at benytte gratis wi-fi hos kæder som Starbucks eller lignende, som oftest i de større byer er at finde inden for kort afstand.
 

Wi-fi på busser i USA og udflugter

Man kan ikke regne med at der er wi-fi på turistbusserne hverken i USA eller i Caribien, da det stadig er en relativ sjælden service.
 

Wi-fi på skibet

Man kan efterhånden godt regne med, at de fleste skibe tilbyder en form for wi-fi. De mere moderne skibe kan forventes at kunne tilbyde wi-fi, der har forbindelse helt ind til kahytterne, mens de lidt ældre skibe typisk kun har stabilt wi-fi omkring fællesområder. Internettet klares ved en satellitforbindelse via den store hvide ”kuppel” man kan se på de nyere skibe.

Vi henviser til Rederierne, hvor man kan få mere at vide, eller til når man kommer ombord, hvor de endelige løsninger og priser præsenteres. Mange rederier afregner nu i forbrug per Mb og ikke i tid, som var standarden før. Der sondres ofte mellem en ”surf” pakke, hvor man kan tjekke sine e-mails etc. og så en dyrere hurtigere ”stream” pakke, hvor man kan streame film/TV. Helt generelt skal man ikke forvente, at internet via satellit bliver ligeså stabilt og hurtigt, som det kablede man er vant til hjemmefra. Priserne bliver bedre og bedre, men det er stadig en relativt dyr fornøjelse. Der hvor mange skibe bevæger sig, er teknologien mere udviklet og derved stabil (Middelhavet og Caribien er gode eksempler). Husk også, at man de fleste steder i havn plejer at kunne finde fri wi-fi i nærheden.

Alternativt kan man benytte undskyldningen for at være offline og nyde sin ferie!

Morgenmad på hotel i USA

Den amerikanske morgenmadskultur er forholdsvis simpel, sammenlignet med den skandinaviske. Morgenmaden på de fleste standardhoteller i USA er den såkaldte ”continental breakfast”, hvilket typisk indebærer kaffe/te, juice og toastbrød med smør og marmelade. Det er ikke unormalt, at man på hoteller i USA kun har papservice ved morgenmaden, da mange bruger den som en ”to go”-løsning på farten.
 

Caribisk mentalitet

Der findes et udtryk på engelsk der hedder ”caribbean mentality”, som i bund og grund dækker over de fastboendes afslappede tilgang til livet og dagligdagen. Som europæer bør man derfor være indstillet på, at tingene foregår i et andet tempo, end vi er vant til. Dette kan for eksempel observeres på restauranterne, hvor man – selv på fire- og femstjernede hoteller – må væbne sig med en vis tålmodighed. Den til tider langsommelige service tilskriver vi derfor mere den lokale mentalitet og kultur, end at det er udtryk for ligegyldighed.
 

Udflugter – Halvdag og heldag

Det er normal praksis at sondre mellem halv- og heldagsudflugter. Dette betyder ikke nødvendigvis, at udflugterne varer hhv. en halv eller en hel dag. En halvdagsudflugt foregår vanligvis enten om formiddagen eller om eftermiddagen og vil ikke strække sig over et måltid. Således vil man oftest være hjemme så det passer med frokost eller middag. Udflugterne varer typisk 2-4 timer. En heldagsudflugt må man forvente varer ca. 5-9 timer, og strækker sig typisk ind over et hovedmåltid, som dog ikke altid behøver at være inkluderet. Dette vil dog være angivet i udflugtsbeskrivelsen.
 

Opgraderinger

Hoteller, krydstogtselskaber eller flyselskaber har nogle gange mulighed eller behov for at give enkelte af vores gæster et bedre produkt end det, som er bestilt hjemmefra. Der kan således være nogle medrejsende som får havudsigt eller måske bliver opgraderet til en bedre kahytstype, til business class på flyet eller måske til en juniorsuite på et hotel. Det er helt og holdent disse selskabers valg hvem der er ”heldige”, og Albatros Travel hverken kan eller vil blande sig i til hvem og hvordan dette eventuelt fordeles. Vi glæder os blot over at der en af vores gæster, blev tilgodeset i denne omgang, og vi håber at de medrejsende har forståelse for dette. Hvem ved, måske bliver det os selv næste gang?

Destinationer på krydstogtet

Krydstogtrederiets væsentligste opgave er at sørge for gæsternes sikkerhed. Hvis vind- og vejrmæssige forhold gør det umuligt at lægge til på en planlagt destination, kan det blive nødvendigt at omlægge skibets rute. Heldigvis sker det relativt sjældent. Når det sker, vil det i reglen være på destinationer, hvor gæsterne skal sejles ind til land fra skibet i de mindre såkaldte tenderbåde, men det kan også hænde, at vejret er for dårligt til, at skibet kan lægge til kaj. Vejrmæssige og andre forhold kan også betyde forsinkelser i større eller mindre grad, så rederiet er nødsaget til at forkorte opholdet på en destination.
 
Et krydstogt er en rejseform, hvor sejladsen og skibets mange aktiviteter og faciliteter udgør en meget væsentlig del. Der kompenseres således ikke for eventuelle ændringer i sejlplanen.

Om rejsemålene

Vil du vide mere om klima og vejr, tidsforskelle, drikkepenge og se om du skal have visum eller vaccineres, så læs mere herunder.

USA: www.albatros-travel.dk/destinationer/nordamerika/usa

 

Generelle forhold

Rejsens krav til fysisk formåen

Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.

Rejseforsikring

Alle deltagere i Albatros Travels rejser skal tegne en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport.  Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.

Gouda Rejseforsikring

Albatros Travel kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.

Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos Albatros Travel og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.

Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.

Albatros Travels rejseledere og guider

På Albatros Travels grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.

På Albatros Travels individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.

Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af Albatros Travel.

Drikkepenge

På vores rejser kommer du i kontakt med hverdagslivet og dets skikke. Der kan være forhold, du ikke synes om eller ikke er vant til, som for eksempel skikken med drikkepenge. I mange lande er drikkepengesystemet mere organiseret, end vi som danskere er vant til, og der er en forventning om, at lokalguider og chauffører i løbet af rejsen modtager en vis sum drikkepenge, da lønnen i servicebranchen ofte er afstemt derefter. Vi angiver et beløb i vores rejseprogram, således at du hjemmefra kan tage højde for dette. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, man vælger at besøge, og som man derfor bør respektere. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er frivillige.

Tillæg for enkeltværelse og -kahyt

De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.

Pas

Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.

Rejser med mindreårige

Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (fx børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.

USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.

Placering i flyet

Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet.

Placering i bussen

På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.

På rejser, der foregår med bus fra Danmark, kan du reservere en bestemt siddeplads i bussen, hvoraf nogle kræver en merbetaling. De pladser, der ikke er reserveret, fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Busrejserne er markeret med ”BUSREJSE” på hjemmesiden.

Forplejning om bord på flyet

På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.

Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.

Specialkost

På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.

Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.

Forbehold/ændringer

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Albatros Travel og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.

Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.

Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.

Vi skal gøre opmærksom på, at tilkøbte udflugter kun gennemføres ved et tilstrækkeligt antal tilmeldte deltagere. Afhængig af aflysningstidspunktet tilbagebetales prisen for den aflyste udflugt til de tilmeldte deltagere enten før eller efter hjemkomst fra rejsen.

Rated 5 out of 5 by from Fantastisk Cruise ferie Efter en lang flyrejse til Miami og en begivenhedsrig dag i denne fantastiske by var det dejligt at komme ombord på det utrolige Cruise skib Celibrity Reflection. Fantastisk skib på alle måder, hvor man hurtigt befandt sig godt. God atmosfære og et enestående personale som gjorde deres aller bedste for at alle skulle trives. Gode byer især Charlotte Amalie på St. Thomas var en god oplevelse. Rejselederen skal også have ros for at have sat sig godt ind i tingene, Og fortælle om historien på de forskellige øer vi besøgte på turen Alt i alt en fantastisk 1.gangs Cruice, og bestemt ikke vores sidste.
Date published: 2016-01-25
Rated 5 out of 5 by from Overskriften lever tilfulde op til indholdet. Fra først til sidst var rejsen en positiv oplevelse. Vi fik en fin modtagelse af rejselederen i lufthavnen. Meget imødekommende, hjælpsom og opmærksom, så selv folk, som ikke var så rejsevante, kunne føle sig trygge. Inden afrejsen havde vi fået en god information fra rejseselskabet. En god beskrivelse af de oplevelser, vi kunne forvente på turen. Det hele levede op til det beskrevne. Ikke mindst fordi rejselederens store faglige kompetence, venlige imødekommenhed over for spørgsmål og gode råd og vejledning til, hvad vi kunne opleve, når vi var på egen hånd både på skibet, og når vi var i land.
Date published: 2016-03-07
Rated 4 out of 5 by from Caribien, efter stormen Cruise i Caribien med Celebrity Summit, forkælelse på første klasse. De steder vi besøgte var mærkede af stormene sidste år, desværre var de steder jeg havde glædet mig til at se på Sct Thomas lukkede pga reparation, så det var mest turistbutikker en masse vi fik at se, dog blev det til en bustur til Drakes Seat og et besøg på den danske kirkegård. Vi missede The Bahamas pga vejret (det blæste en del), så det blev til tre og ikke 2 dage til havs. Rejselederne var gode og supplerede hinanden godt. På Sct Kitts havde vi en chauffeur der tolkede det at guide som at udpege bygninger vi kom forbi, han får ikke mange points! Sidste dag inden afgangen mod DK brugte vi 2 timer i en mega shopping mall og måtte skippe besøget Little Havanna pga tidsnød - en helt forkert prioritering!
Date published: 2018-01-29
Rated 4 out of 5 by from Godt skib og god betjening på skib.. På få punkter levede turen ikke helt op til forventninger og beskrivelse. Hotel i Miami ikke kategori 4 i vores øjne Siddepladser fordeling i fly ikke OK og benplads bagerst fly (prisen for at kunne side ved ægtefælle) var helt uacceptabel. Spisning næsten umulig. Mad på fly kun acceptabel. Gammelt propelfly fra Düsseldorf til Kbh. ikke betegnelse luksus.. Rejseleder Jette som vi har rejst med før fra New York til Caribien var igen top. Menukortet på skibets restaurant var meget beskedent og ikke luksus - drikkevareløsningen til gengæld i top. Betjening overalt på skibet af sjældent kvalitet og format ikke mindst i restaurant. Søde, humor og stil. Rejseleder krydrede udflugtsprogrammet med 2 initiativer delvis betalt af gæsterne selv.
Date published: 2016-03-14
Rated 4 out of 5 by from en rejse på næsten første klasse. Spændende og flot rejse i Caribien, ikke sidste gang vi tager et Cruise. Og som altid når vi rejser med Albatros var selskabet blandt de andre rejsende i top, vores rejseleder ydede også en fantastisk service og var virkelig inde i tingene på de forskellige øer
Date published: 2016-01-30
Rated 5 out of 5 by from Skøn rejse med virkelige gode oplevelser Det var en rejse der oversteg vores forventninger på oplevelser og arrangement, vores rejseleder var virkelig inde i stoffet og fik videreformidlet sin viden, så vi fik rigtig meget ud af rejsen. Vi kan godt lide når rejsen er planlagt og der er styr på de forskellige arrangementer, det syntes jeg vores rejseleder har formået, bl.a. ved at vi hver dag fik Albatros Tidende, med beskrivelse af næste dag arrangement med tider og historien omkring dette. MEGET TILFREDS.
Date published: 2016-02-16
Rated 4 out of 5 by from En skøn og afslappende ferie Rejsen forløb fint med en rigtig god guide, som ville det bedste for os. Vores guide kom lidt svagt fra start, pga. at der ikke var en klar aftale med buschaufføren der skulle hente os. Så vi måtte løbe noget frem og tilbage i en kæmpestor lufthavn, hvilket nok kostede os 1 time eller mere. Men alt i alt en rigtig god tur, hvor vi fik set de skønneste øer. Skibet havde alle de ting der skulle til, for at gøre vores rejse god; Lækker mad, masser af underholdning og skønt vejr til poolområdet. Værelse lækkert med balkon - ren luxus.
Date published: 2016-02-29
Rated 5 out of 5 by from det var en perfekt tur. Rejselederen Sune havde tjek på alt, var der noget han skulle følge op på havde han en svar dagen efter. Tilrettelæggelsen af turene rundt på øerne, var perfekt. Sune var meget opmærksom på alt hvad der forgik rundt om ham, vi kunne spørge om alt og var altid hjælpsom. Caribien på første klasse levede op til sit navn.
Date published: 2016-03-20
  • y_2020, m_1, d_24, h_14
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.4
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_3, tr_69
  • loc_da_DK, sid_USCOC03, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Lignende rejser

20USCOC03SDK3001