Caribien på første klasse

group-tour
Rundrejse med dansk rejseleder

Luksus til lavpris! Lækkert krydstogt til Dansk Vestindien i kahyt med privat balkon. Inkl. luksushotel i Florida samt helpension og drikkepenge på skibet

Miami – Puerto Rico – Skt. Thomas – St. Maarten – Miami

Specialtilbud – få en balkonkahyt til samme pris, som det normalt ville koste for en indvendig kahyt! Vi sejler med det lækre nye krydstogtskib Celebrity Reflection (4 ½*), , og inden vi stikker til søs, lader vi os forkæle på et lækkert luksushotel ved Hollywood Beach i Florida. Herefter går kursen mod Det Caribiske Hav, hvor vi har første landgang på spansk-amerikanske Puerto Rico. Herpå venter St. Maarten med de mange paradisstrande, og på Skt. Thomas følger vi sporene fra den danske kolonihistorie. Eventyret rundes af i Floridas ferieby nummer ét, Miami, med en byrundtur og sejltur i airboats i nationalparken Everglades.

Klik på kortet for at se det i stor udgave
  • Type Krydstogt

  • Rejseleder Dansk

  • Visum Ja

  • Vaccination Ja

  • Valuta Amerikanske dollars

Dagsprogram
Dag 1 København – Miami, USA. Check-in på luksushotel ved Hollywood Beach
Dag 2 Hollywood Beach, Florida. Dag til egne eventyr fyldt med strand, shopping, sightseeing m.m.
Dag 3 Tid på egen hånd, afsejling fra Miami om eftermiddagen
Dag 4 På havet
Dag 5 San Juan, Puerto Rico. Byvandring i den gamle bydel, smuk kolonitidsarkitektur
Dag 6 Skt. Thomas, Dansk Vestindien. Ørundtur i safaribusser, byvandring i Charlotte Amalie
Dag 7 Philipsburg, St. Maarten. Mulighed for gåtur med rejselederen
Dag 8–9 På havet mod Florida
Dag 10 Miami. Byrundtur, nationalparken Everglades og hjemrejse
Dag 11 Ankomst til København

Celebrity Reflection

Celebrity Reflection er bygget i 2012, og der er tænkt på alt for at give dets gæster den ultimative krydstogtsoplevelse

Celebrity Reflection blev søsat i 2012 og er det nyeste medlem af rederiet Celebrity Cruises moderne Solstice-klasse, med plads til 3.000 passagerer. Skibet er elegant indrettet, udstyret med topmoderne faciliteter og et serviceniveau helt i top. Skibet har et stort pool-område med spa-faciliteter og solsenge, masser af underholdningstilbud, og der er mulighed for gastronomiske oplevelser i flere lækre restauranter. Besøg også Michaels Club, hvor du kan vælge mellem 50 forskellige internationale ølmærker.

Klik på billederne for at se dem større

Billeder

Klik på billederne for at se dem større

Dagsprogram

Hent samlet program OBS. Nogle af vores rejser findes i flere udgaver. Læg mærke til, om du har valgt den rigtige afrejsedato, før du printer.

Dag 1
København – Miami, USA. Check-in på luksushotel ved Hollywood Beach
Fra Københavns Lufthavn flyver vi til Miami i solskinsstaten Florida . Vi bliver hentet i lufthavnen og kører med bus til vores hotel, som ligger i Hallandale/Hollywood mellem Miami og Fort Lauderdale.
Dag 2
Hollywood Beach, Florida. Dag til egne eventyr fyldt med strand, shopping, sightseeing m.m.
South Beach i Miami, Florida

Dagen er til fri disposition. Rejselederen vil naturligvis være behjælpelig og komme med forslag til, hvordan dagen kan bruges. Med pool på vores superlækre hotel og stranden bare 200 meter væk er det fristende at nyde en dag i forkælelsens tegn med afslapning, badning og solslikkeri. Eller hvorfor ikke tage en vandtaxi fra hotellet rundt i kanalen, som nærmest ligger i hotellets baghave. Der er også mulighed for at tage på shopping på egen hånd: Vores hotel ligger ikke langt fra den kæmpestore Aventura Mall, hvor alle de store amerikanske mærker er repræsenteret.

Dag 3
Tid på egen hånd, afsejling fra Miami om eftermiddagen Afsejling kl. 16.00
Efter lidt tid på egen hånd begiver vi os mod Miamis havn, hvor det dejlige skib Celebrity Reflection ligger ved kaj. Sidst på eftermiddagen kan vi nyde udsejlingen fra Florida, når vi stævner ud i Atlanterhavet med kurs mod Det Caribiske Hav.
Dag 4
På havet

En dag på havet er den helt rigtige måde at begynde et krydstogt på, og du kan bruge dagen i dit helt eget tempo: slappe af ved poolen, snuppe en tur i motionscenteret og udnytte de talrige aktivitetsmuligheder, der er om bord. Aftenen står naturligvis i gastronomiens tegn, og bagefter kan du sætte punktum for en dejlig dag med en tur i teateret eller over en godnatdrink, imens du hører en god gang livemusik.

Senere på turen, når landgangene begynder, bliver der måske ikke så rig lejlighed til at nyde skibets faciliteter, så det er med at gøre bedst brug af tiden.

  

Dag 5
San Juan, Puerto Rico. Byvandring i den gamle bydel, smuk kolonitidsarkitektur Ankomst kl. 15.30, afsejling kl. 23.00
San Juan, Puerto Rico

Vores første landgang er på Puerto Rico, hvor rejselederen tilbyder en gåtur rundt i den hyggelige gamle bydel i hovedstaden San Juan. Den stemningsfulde gamle bydel dækker over 500 års kolonihistorie og er kendetegnet ved smalle brostensbelagte gader, farvestrålende huse med smukke balkoner, små hyggelige pladser samt et væld af kirker. Den ældste del af Vieja San Juan er lukket inde bag en solid bymur, og bag ved denne gemmer der sig adskillige monumenter, der fortæller om San Juans spændende historie som en af hovedbyerne i koloniseringen af det amerikanske kontinent. Størstedelen af Vieja San Juan er fantastisk velbevaret, og flere af monumenterne er af UNESCO erklæret som verdens kulturarv, blandt andet det imponerende og velbevarede fæstningsværk Fort San Felipe del Morro.

Grundstenen til vore dages San Juan blev lagt i 1508, da spanieren Juan Ponce de Léon, som deltog på Columbus’ anden rejse, byggede fortet Caparra. I 1521 blev bebyggelsen navngivet San Juan de Bautista de Puerto Rico (efter Johannes Døberen), og efterfølgende voksede byen hurtigt som følge af sin placering som et af de første stop for de mange nyankomne spanske opdagelsesrejsende, eventyrere, missionærer og erobrere (conquistadores) til “Den Nye Verden”.

Som en af de første og største havnebyer i Caribien blev San Juan hurtigt eftertragtet af andre kolonimagter. Især englænderne, der håbede at kunne udvide deres territorium fra det nordlige Amerika, gjorde adskillige forsøg på at angribe og indtage San Juan. I 1595 var det den berømte engelske søhelt Sir Francis Drake, der forsøgte sig. Men i stedet endte angrebet med at koste Drake livet. Efterfølgende prøvede både hollændere samt flere englændere at indtage San Juan, men dets stolte forsvarere og de voldsomme fæstningsværker imod havet fik hver gang drevet angriberne på flugt. Først i 1898 under den spansk-amerikanske krig måtte San Juan overgive sig.

Indbyggerne lod dog aldrig de fremmede styrker indtage selve byen, men efter kraftige bombardementer af San Juan og amerikansk landgang i det sydvestlige Puerto Rico overgav de lokale styrker sig. Og med Paris-traktaten samme år blev Puerto Rico en del af det hastigt ekspanderende United States of America. Derfor kan San Juan i dag kalde sig den ældste by i USA.

Efter gåturen rundt i byen er der mulighed for at fortsætte på egen hånd og måske få en kølig drink eller en kop kaffe på en af byens pladser eller ned mod havnefronten, mens du nyder folkelivet og den caribiske stemning.

 

 

 

Dag 6
Skt. Thomas, Dansk Vestindien. Ørundtur i safaribusser, byvandring i Charlotte Amalie Ankomst kl. 08.00, afsejling kl. 17.00
Skt. Thomas

Om morgenen kan vi følge indsejlingen til Skt. Thomas, en af de tre Jomfruøer i Caribien, der var dansk koloni fra det 17. århundrede og frem til 1917, hvor øerne blev solgt til USA. Hovedstaden på Skt. Thomas hed oprindeligt Taphus, hvilket betyder kro på hollandsk, men senere fik byen navn efter Christian V’s dronning, Charlotte Amalie. Den 30. marts 1666 hejste Erik Nielsen Schmidt som den første guvernør Dannebrog på Skt. Thomas, men han døde nogle få måneder senere.

Der kom først rigtig gang i koloniseringen i 1672, da Jørgen Iversen Dyppel tog Skt. Thomas i besiddelse som base for det nyligt oprettede Vestindisk Kompagni.

Vi skal på opdagelse i den gamle danske koloni og kører først en rundtur på øen i safaribusser og danner os et indtryk af den naturskønne ø. Herefter skal vi på opdagelse i hovedstaden Charlotte Amalie, som vi oplever til fods.

Byrundturen til fods starter ved øens ældste bygning, det røde Christiansfort, som blev påbegyndt af Jørgen Iversen i 1672. Ud over at være byens fæstning har den tjent som kirke, fængsel, domhus, guvernørbolig og brandstation. I dag er bygningen omdannet til museum.

Foran fortet, ned mod vandet, ligger den tidligere danske gendarmkaserne fra 1874, som er et fint eksempel på dansk koloniarkitektur. Nu rummer den øernes senat. På pladsen foran bygningen fandt overdragelsen til USA sted den 31. marts 1917; denne dag, Transfer Day, er nu lokal helligdag. Lige øst for fortet ligger Emancipation Garden (Frihedsparken) med statuen af Christian IX og bag denne det gamle Grand Hotel fra 1840. Byen er anlagt på fire mindre højdedrag, og op ad højene slynger sidegaderne sig. Mange af disse gader er trappegader, og den mest kendte er The 99 Steps, som dog har vist sig at have 103 trin og er bygget af gode danske mursten fra Sønderjylland. Gadeskiltene viser stadig de gamle danske gadenavne: Kongens Gade, Dronningens Gade, Kronprinsens Gade, Crystal Gade, Vestergade, Borger Gade, Vimmelskaft Gade, Sneglegade, Tvær Gade, Spaniol Stræde, Guttes Gade, Trompetergade, Raadets Gade osv.

Vi spadserer ad Dronningens Gade, som i dag hedder Main Street og løber parallelt med havnefronten. Mellem havnefronten og Dronningens Gade finder vi de gamle danske handels- og varehuse, blandt andet apoteker A.H. Riises, som nu er indrettet til forretning.

De fleste af bygningerne er kun på én etage og opdelt i store tøndehvælvede rum. Der findes ikke rigtig gamle bygninger i Charlotte Amalie, for byen brændte flere gange i løbet af 1800-tallet. I den østlige ende af Dronningens Gade ligger Market Square (Markedspladsen). Oprindelig hed den Casimir Square efter Casimir von Scholten, Peter von Scholtens far, som var kommandant i byen. Her ligger også den tidligere bygning for den danske nationalbanks caribiske afdeling.

Der findes mange forskellige kirker i Charlotte Amalie, for øerne havde religionsfrihed: en katolsk, en reformert, en anglikansk samt en lutheransk kirke foruden en jødisk synagoge, der naturligvis ligger i Crystal Gade ligesom i København. Den er fra 1833 og er dermed den næstældste synagoge på den vestlige halvkugle. Brødremenigheden, der i 1730’erne startede deres virksomhed blandt slaverne, har deres egen kirke, som blev opført i anledning af 150-årsjubilæet for missionens virke.

Alle disse kirker er vidnesbyrd om den religiøse tolerance, der herskede imellem de forskellige nationaliteter på øerne: hollændere, tyskere, irere, englændere, skotter, franskmænd, spaniere, danskere og nordmænd. Den dansk-norske gruppe var altid i mindretal, og den allerstørste befolkningsgruppe var slaver bragt hertil fra Afrika for at arbejde på markerne og ved havnen.

Byrundturen fortsætter til Guvernementshuset, Frederikskirken og Crown House, hvor Peter von Scholten boede, mens han var vicekommandant i Charlotte Amalie.

Herefter er der mulighed for at fortsætte rundt i byen på egen hånd. Skt. Thomas er toldfri zone, og blandt andet alkohol, parfume, makeup og smykker fås til væsentlig under danske priser. Der er også masser af små hyggelige spisesteder og caféer, hvor du kan nyde en lille pause, mens du følger det livlige leben i byen, inden turen først på aftenen går videre mod St. Maarten.

Dag 7
Philipsburg, St. Maarten. Mulighed for gåtur med rejselederen Ankomst kl. 08.00, afsejling kl. 17.00
Den underskønne ø St. Maarten

St. Maarten er det mindste stykke land i verden, der deles af to nationer. Øen er lidt mindre end Amager, men alligevel er delingen skam en alvorlig sag. Holland og Frankrig har hver en bid – og det sætter sit præg på øen.

Legenden siger, at Christoffer Columbus sejlede forbi øen den 11. november, den hellige St. Martins dag, og opkaldte øen efter ham. Det var dog først i 1631, at europæerne slog sig ned på øen. De var specielt interesserede i at få fat i øens store reserver af salt, som man dengang brugte til konservering af madvarer. Både hollændere og franskmænd strømmede til øen. Hollænderne slog sig ned på den sydlige del af øen og franskmændene på den nordlige, og de enedes om at dele øen. Det holdt dog ikke længe. Franskmændene overtog først det hele, og så gik hollænderne i krig, og smed franskmændene ud igen. Sådan blev det ved. Først i 1817 blev der ro om grænsedragningen.

Skibet lægger til i Philipsburg på den hollandske side af øen. Der vil være mulighed for at tilmelde sig rundture på øen igennem skibet (bestilles og betales direkte på skibet). Du kan også vælge at følge rejselederen på en spadseretur rundt i Philipsburg. For de ekstra eventyrlystne er et af de helt store St. Maarten-hit at befinde sig på stranden lige uden for Philipsburg, når dagens fly lander. Landingsbanen ligger så tæt på stranden, at flyet bogstaveligt talt befinder sig lige over hovedet på en, lige inden det lander. Dette er bestemt ikke for sarte sjæle! 

Dag 8–9
På havet mod Florida
Skuden vendes, og turen går nu mod Miami. Men vores eventyr er dog langt fra slut endnu. Vi har nogle dejlige afslappende dage på havet og kan nyde krydstogtets dybere mening helt uforstyrret: glæde os over den lækre mad, gå en tur i teateret eller høre noget dejlig livemusik. Måske skal der også trænes lidt golfslag på dækket eller powershoppes i den toldfri butiksarkade?
Dag 10
Miami. Byrundtur, nationalparken Everglades og hjemrejse Ankomst kl. 07.00
Everglades

De morgenfriske kan følge indsejlingen til Miami. Selve udtjekningen foregår forholdsvis afslappet, og efter landgangen kører vi i bus til Miami, hvor vi skal på byrundtur. I Miami skal vi blandt andet se de verdensberømte smukke art deco-bygninger og strandpromenaden Ocean Drive, hvor folk hygger sig med spadsereture, på caféer og restauranter.

Vi skal også en tur i nationalparken Everglades, der ligger lidt vest for Miami. Everglades er det største subtropiske vildnis i USA. Det varierede dyreliv byder på sjældne og farvestrålende fugle og på krokodiller og alligatorer, der her – som det eneste sted på jorden – lever side om side.

Gennem årene er søen Okeechobee blevet inddæmmet for at skabe god landbrugsjord og dårligere levebetingelser for myg. Herved er en del af økosystemet blevet frarøvet sin naturlige vandforsyning, men der er stort politisk fokus på at genoprette økosystemet, som det var. Det betyder, at der er håb for Everglades, og man kan i dag besøge det enorme område og få et glimt af et af verdens mest unikke økosystemer. Amerikanerne er generelt rigtig gode til at præsentere deres nationalparker, og Everglades er en oplevelse for alle. Vi skal ud at sejle i airboat i Everglades og spejde efter områdets berømte dyreliv, blandt andet alligatorer.

Herefter kører vi til Miami lufthavn, hvor flyet hjem mod Danmark venter.

Dag 11
Ankomst til København
Vi ankommer til København med kufferten fuld af gode minder om det eksotiske Caribien.

Prisinformation

Tillæg for enkeltkahyt
Tillæg for udvendig enkeltkahyt med balkon (kat. 2B/2C): kr. 6.498,-
Prisen inkluderer
• Dansk rejseleder
• Fly København – Miami t/r
• Udflugt på Skt. Thomas
• Byrundtur i Miami og udflugt til Everglades i forbindelse med transport til Miami lufthavn
• Transport jf. program
• 2 nætter på hotellet Crowne Plaza Hollywood Beach i delt dobbeltværelse (med morgenmad)
• 8 dages krydstogt med Celebrity Reflection i delt balkonkahyt kat. 2B/2C
• Helpension på krydstogtskibet
• Drikkepenge på krydstogtskibet (kr. 460,-)
• Skatter og afgifter
Prisen inkluderer ikke
• Sygdomsafbestillingsforsikring 6 % af rejsens pris
• Gouda Årsrejseforsikring eller Seniorrejseforsikring
• Eventuelle ekstra udflugter
• Tillæg for enkeltkahyt
• Eventuelle måltider på land
• Drikkevarer
• Drikkepenge til lokalguider og chauffører (beregn ca. USD 10,- pr. person).
• Personlige fornødenheder
• Gebyr for indrejseregistrering til USA (ESTA, ca. 14 USD).
• Ekspeditionsgebyr kr. 130,- per faktura (bortfalder ved online-bestilling)
• Alt ikke nævnt under "Prisen inkluderer"

Praktiske oplysninger

Rejsen er underlagt Albatros Travels almindelige bestemmelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.

Oplysninger om rejsen

Drikkepakke på krydstogtet

Hvis du opgraderer til en udvendig kahyt eller højere kahytskategori, får du en Classic drikkevarepakke under hele krydstogtet. Pakken har en værdi af ca. kr. 365,- pr. person pr. døgn og inkluderer udvalgte ikke-alkoholiske drikke, øl, vine (pr. glas), cocktails og husets spiritus – alt ad libitum. Se detaljeret liste over drikkevarer her: https://secure.celebritycruises.com/celebrity/media/celebrity/shared_assets/pdf/Classic-Premium-Bev-Pckgs.pdf 
Drikkevarepakken gælder kun for 1. og 2. person i kahytten og kun for gæster over 21 år.

Hvordan er kahytterne?

Kahytskategori 2B/2C
Udvendig kahyt (18 m²) med egen privat balkon (5 m²). Kahytterne har stort gulv-til-loft-vindue og to enkeltsenge eller dobbeltseng. Der findes hårtørrer, minibar, aircondition og naturligvis bad og toilet.

Bagage

Det er en god ide at medbringe en lommelygte og en mindre rygsæk eller taske til dagsture/udflugter og rejsedage, hvor du oftest ikke ser din bagage igen før om aftenen. Det er ikke nødvendigt at medbringe håndklæde.

Hvis du vil låse din kuffert, bør du bruge en såkaldt TSA-lås. The Transportation Security Administration er dem, der kontrollerer bagagen i fly til, fra og internt i USA, og de har en ”hovednøgle”, som kan åbne TSA-låse. Har du låst din kuffert med en anden lås, forbeholder de sig ret til at bryde låsen op – det gælder også indbyggede låse i kufferten. TSA-låse kan købes i de fleste kuffertbutikker o.l. og fås både som hængelåse og kuffertremme.

Deltagerantal

Denne rejse kræver et deltagerantal på minimum 15 personer. Hvis dette antal ikke nås, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen – dette vil typisk ske senest 4-6 uger før planlagt afrejsedato. I henhold til Lov om Pakkerejser § 17 stk. 1 er vi som rejsearrangør ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab, man som kunde måtte blive påført som følge af annulleringen. Vi er alene forpligtede til at refundere rejsens pris.

Tilslutning med indenrigsfly

Det er desværre ikke muligt at bestille tilslutning med indenrigsfly på denne rejse.

Om rejsemålene

Vil du vide mere om klima og vejr, tidsforskelle, drikkepenge og se om du skal have visum eller vaccineres, så læs mere herunder.

USA: www.albatros-travel.dk/destinationer/nordamerika/usa
Puerto Rico: www.albatros-travel.dk/destinationer/caribien/puerto-rico
Dansk Vestindien:
www.albatros-travel.dk/destinationer/caribien/dansk-vestindien

Før afrejsen

Pas

Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder fra hjemrejsedato. Børn – uanset alder – skal have eget pas, det er ikke nok, at de står i forældrenes pas. Send en kopi af dit pas til Albatros Travel senest 14 dage efter reservation. Bemærk i øvrigt, at navnet på flybilletten skal stemme 100 % overens med det navn, der står i passet. Konsekvensen ved det modsatte kan i værste fald være, at du bliver nægtet indrejse i USA og må flyve hjem for egen regning.

I USA er der ikke visumpligt for danskere og øvrige EU-borgere for ophold op til 90 dage, men toldpapirer udfyldes om bord på flyet. Ved indrejse får man automatisk 90 dages ophold med en gyldig returbillet.

ESTA - indrejsetilladelse til USA

Til alle rejser med stop i USA skal alle rejsende senest 72 timer før afrejse søge om indrejsetilladelse på https://esta.cbp.dhs.gov

Her får du en forhåndsgodkendelse til indrejse og et nummer, som du skal printe eller skrive ned og medbringe på rejsen, da lufthavnsmyndigheder i Danmark og USA kan kræve at se det. Det koster et mindre beløb – ca. 14 dollar – som betales med kreditkort. Godkendelsen gælder i 2 år, eller til dit pas udløber, hvis dette sker inden for de 2 år.

Hvis du rejser sammen med børn, som ikke er dine egne, eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, skal du ud over ESTA-tilladelsen have en særlig tilladelse.

Læs mere om ansøgningen om indrejsetilladelse og om rejser med børn på www.albatros-travel.dk/praktisk/indrejse-i-usa

Elektronisk udstyr i håndbagagen

Sikkerhedskrav ved flyrejser til USA

De amerikanske myndigheder har skærpet deres sikkerhedskrav ved flyrejser til USA. Alt elektronisk udstyr, som medbringes i håndbagagen på flyet (mobiltelefoner, iPads og andre tablets, bærbare computere etc.), skal kunne tændes ved tjek i sikkerhedskontrollen. Det betyder, at du skal sørge for, at batteriet på udstyret er fuldt opladt, når du ankommer til lufthavnen.

Hvis det medbragte udstyr ikke kan tændes, kan genstanden ikke medbringes på flyet, men må efterlades i sikkerhedskontrollen. Den nye regel skyldes, at myndighederne er bange for, at de elektroniske apparater kan bruges i forbindelse med terrorhandlinger.

Generelle forhold

En tryg rejseoplevelse

Vi vil så gerne have, at du føler dig tryg som Albatros-rejsende, lige fra du bestiller din rejse, til du kommer hjem med en masse gode oplevelser – også i en verden med coronavirus. Derfor har vi lavet en række tiltag for at minimere risikoen for smitte, samtidig med at du får alle de rejseoplevelser, du drømmer om. Vores tiltag omfatter bl.a.:

  • Alle rejseledere er certificeret i WHO’s retningslinjer for smittebegrænsning
  • Ekstra høje krav til vores samarbejdspartnere i forhold til rengøring
  • Vi informerer alle vores rejsedeltagere om rejseforsikring og minimering af smitte

Læs om alle vores tiltag her

Rejsens krav til fysisk formåen

Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.

Rejseforsikring

Alle deltagere i Albatros Travels rejser skal tegne en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport.  Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.

Gouda Rejseforsikring

Albatros Travel kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.

Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos Albatros Travel og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.

Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.

Albatros Travels rejseledere og guider

På Albatros Travels grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.

På Albatros Travels individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.

Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af Albatros Travel.

Drikkepenge

På vores rejser kommer du i kontakt med hverdagslivet og dets skikke. Der kan være forhold, du ikke synes om eller ikke er vant til, som for eksempel skikken med drikkepenge. I mange lande er drikkepengesystemet mere organiseret, end vi som danskere er vant til, og der er en forventning om, at lokalguider og chauffører i løbet af rejsen modtager en vis sum drikkepenge, da lønnen i servicebranchen ofte er afstemt derefter. Vi angiver et beløb i vores rejseprogram, således at du hjemmefra kan tage højde for dette. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, man vælger at besøge, og som man derfor bør respektere. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er frivillige.

Tillæg for enkeltværelse og -kahyt

De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.

Pas

Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.

Rejser med mindreårige

Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (fx børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.

USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.

Placering i flyet

Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet.

Placering i bussen

På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.

På rejser, der foregår med bus fra Danmark, kan du reservere en bestemt siddeplads i bussen, hvoraf nogle kræver en merbetaling. De pladser, der ikke er reserveret, fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Busrejserne er markeret med ”BUSREJSE” på hjemmesiden.

Forplejning om bord på flyet

På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.

Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.

Specialkost

På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.

Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.

Forbehold/ændringer

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Albatros Travel og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.

Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.

Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.

Vi skal gøre opmærksom på, at tilkøbte udflugter kun gennemføres ved et tilstrækkeligt antal tilmeldte deltagere. Afhængig af aflysningstidspunktet tilbagebetales prisen for den aflyste udflugt til de tilmeldte deltagere enten før eller efter hjemkomst fra rejsen.

Rated 5 out of 5 by from Fantastisk Cruise ferie Efter en lang flyrejse til Miami og en begivenhedsrig dag i denne fantastiske by var det dejligt at komme ombord på det utrolige Cruise skib Celibrity Reflection. Fantastisk skib på alle måder, hvor man hurtigt befandt sig godt. God atmosfære og et enestående personale som gjorde deres aller bedste for at alle skulle trives. Gode byer især Charlotte Amalie på St. Thomas var en god oplevelse. Rejselederen skal også have ros for at have sat sig godt ind i tingene, Og fortælle om historien på de forskellige øer vi besøgte på turen Alt i alt en fantastisk 1.gangs Cruice, og bestemt ikke vores sidste.
Date published: 2016-01-25
Rated 5 out of 5 by from Overskriften lever tilfulde op til indholdet. Fra først til sidst var rejsen en positiv oplevelse. Vi fik en fin modtagelse af rejselederen i lufthavnen. Meget imødekommende, hjælpsom og opmærksom, så selv folk, som ikke var så rejsevante, kunne føle sig trygge. Inden afrejsen havde vi fået en god information fra rejseselskabet. En god beskrivelse af de oplevelser, vi kunne forvente på turen. Det hele levede op til det beskrevne. Ikke mindst fordi rejselederens store faglige kompetence, venlige imødekommenhed over for spørgsmål og gode råd og vejledning til, hvad vi kunne opleve, når vi var på egen hånd både på skibet, og når vi var i land.
Date published: 2016-03-07
Rated 4 out of 5 by from Caribien, efter stormen Cruise i Caribien med Celebrity Summit, forkælelse på første klasse. De steder vi besøgte var mærkede af stormene sidste år, desværre var de steder jeg havde glædet mig til at se på Sct Thomas lukkede pga reparation, så det var mest turistbutikker en masse vi fik at se, dog blev det til en bustur til Drakes Seat og et besøg på den danske kirkegård. Vi missede The Bahamas pga vejret (det blæste en del), så det blev til tre og ikke 2 dage til havs. Rejselederne var gode og supplerede hinanden godt. På Sct Kitts havde vi en chauffeur der tolkede det at guide som at udpege bygninger vi kom forbi, han får ikke mange points! Sidste dag inden afgangen mod DK brugte vi 2 timer i en mega shopping mall og måtte skippe besøget Little Havanna pga tidsnød - en helt forkert prioritering!
Date published: 2018-01-29
Rated 4 out of 5 by from Godt skib og god betjening på skib.. På få punkter levede turen ikke helt op til forventninger og beskrivelse. Hotel i Miami ikke kategori 4 i vores øjne Siddepladser fordeling i fly ikke OK og benplads bagerst fly (prisen for at kunne side ved ægtefælle) var helt uacceptabel. Spisning næsten umulig. Mad på fly kun acceptabel. Gammelt propelfly fra Düsseldorf til Kbh. ikke betegnelse luksus.. Rejseleder Jette som vi har rejst med før fra New York til Caribien var igen top. Menukortet på skibets restaurant var meget beskedent og ikke luksus - drikkevareløsningen til gengæld i top. Betjening overalt på skibet af sjældent kvalitet og format ikke mindst i restaurant. Søde, humor og stil. Rejseleder krydrede udflugtsprogrammet med 2 initiativer delvis betalt af gæsterne selv.
Date published: 2016-03-14
Rated 4 out of 5 by from en rejse på næsten første klasse. Spændende og flot rejse i Caribien, ikke sidste gang vi tager et Cruise. Og som altid når vi rejser med Albatros var selskabet blandt de andre rejsende i top, vores rejseleder ydede også en fantastisk service og var virkelig inde i tingene på de forskellige øer
Date published: 2016-01-30
Rated 5 out of 5 by from Skøn rejse med virkelige gode oplevelser Det var en rejse der oversteg vores forventninger på oplevelser og arrangement, vores rejseleder var virkelig inde i stoffet og fik videreformidlet sin viden, så vi fik rigtig meget ud af rejsen. Vi kan godt lide når rejsen er planlagt og der er styr på de forskellige arrangementer, det syntes jeg vores rejseleder har formået, bl.a. ved at vi hver dag fik Albatros Tidende, med beskrivelse af næste dag arrangement med tider og historien omkring dette. MEGET TILFREDS.
Date published: 2016-02-16
Rated 4 out of 5 by from En skøn og afslappende ferie Rejsen forløb fint med en rigtig god guide, som ville det bedste for os. Vores guide kom lidt svagt fra start, pga. at der ikke var en klar aftale med buschaufføren der skulle hente os. Så vi måtte løbe noget frem og tilbage i en kæmpestor lufthavn, hvilket nok kostede os 1 time eller mere. Men alt i alt en rigtig god tur, hvor vi fik set de skønneste øer. Skibet havde alle de ting der skulle til, for at gøre vores rejse god; Lækker mad, masser af underholdning og skønt vejr til poolområdet. Værelse lækkert med balkon - ren luxus.
Date published: 2016-02-29
Rated 5 out of 5 by from det var en perfekt tur. Rejselederen Sune havde tjek på alt, var der noget han skulle følge op på havde han en svar dagen efter. Tilrettelæggelsen af turene rundt på øerne, var perfekt. Sune var meget opmærksom på alt hvad der forgik rundt om ham, vi kunne spørge om alt og var altid hjælpsom. Caribien på første klasse levede op til sit navn.
Date published: 2016-03-20
  • y_2020, m_12, d_4, h_16
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.12
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_3, tr_70
  • loc_da_DK, sid_USCOC03, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Lignende rejser

USCOC03ADK