Eventyrkrydstogt fra Singapore til Solens Rige

group-tour
Rundrejse med dansk rejseleder

Krydstogt, eventyr og sommertemperaturer i Singapore, Vietnam, Taiwan, Japan og Hongkong.

Eventyret venter i Fjernøstens pulserende storbyer, hvor røgelse fra templerne blander sig med eksotiske dufte fra gadeboderne. Vi stævner ud fra Singapore, hvor en byrundtur og central overnatning er inkluderet. Herefter venter Ho Chi Minh City, Nha Trang og Hué i Vietnam, Taipei i Taiwan og et historisk nedslag i japanske Kyoto samt en afsluttende overnatning ved en storby, man aldrig bliver færdig med: Tokyo.

Den perfekte rejse med både sightseeing, sol og sommer midt om vinteren. Du kan forme dagene som du vil eller købe udflugtspakken, som bl.a. tæller byrundture i Ho Chi Minh City, den UNESCO-fredede by Hoi An samt i historiske Osaka. Drikkepenge og helpension er inkluderet på krydstogtskibet Diamond Princess, der har 4 store stjerner.

Klik på kortet for at se det i stor udgave
  • Type Krydstogt

  • Rejseleder Dansk

  • Visum Ja

  • Vaccination Ja

  • Valuta Amerikansk dollar, singaporeansk dollar, Hongkong-dollar

Dagsprogram 19 dage
Dag 1–2
København – Singapore. Ankomst, indtjekning og frivillig aftentur i Singapore
Dag 3
Singapore. Halvdagsbyrundtur med bl.a. Chinatown, udsigt fra Merlion park og Little India. Ombordstigning.
Dag 4
På havet mod Vietnam
Dag 5
Ho Chi Minh City (Phu My), Vietnam. Mulighed for byrundtur i Ho Chi Minh City
Dag 6
Nha Trang, Vietnam. Mulighed for tur i det lokale miljø med landsbyer, risplantager og palmetræer
Dag 7
Hué/Da Nang (Chan May), Vietnam. Mulighed for udflugt til Hoi An
Dag 8
På havet mod Hongkong
Dag 9–10
Hongkong, Kina. Mulighed for byrundtur i kontrasternes metropol og tid på egen hånd eller i selskab med rejselederen
Dag 11
På havet mod Taiwan
Dag 12
Taipei (Keelung), Taiwan. Mulighed for byrundtur med Taipei 101 og Paladsmuseet
Dag 13–14
På havet mod Osaka
Dag 15
Osaka, Japan. Mulighed for udflugt til Osakaborgen og Dotonbori (inkl. frokost) 
Dag 16
Toba, Japan. Mulighed for udflugt til det smukke Futami og besøg ved ”Gudernes Palads”
Dag 17
Tokyo (Yokohama), Japan.  Shintohelligdommen Meiji Jingu, bydelen Harajuku
Dag 18
Tokyo, Japan. Smagsprøver på frisk sushi, Hamarikyu Haven og Odaiba , Ginza, Tokyo International Forum og parken ved Kejserpaladset
Dag 19
Tokyo, Japan. Hjemrejse og ankomst til Danmark

Diamond Princess

Diamond Princess er et luksuriøst rejsemål i sig selv.

Vågn hver morgen med forventningen om nye horisonter. Nyd udsigten fra en af de ca. 750 luksuskahytter med balkon. Forkæl dig selv med en varm stenmassage i den berømte Lotus Spa, nyd udsøgte retter i en formel eller afslappet atmosfære, og gør dit krydstogt til en uforglemmelig oplevelse.

Klik på billederne for at se dem større

Billeder

Dagsprogram

Hent samlet program OBS. Nogle af vores rejser findes i flere udgaver. Læg mærke til, om du har valgt den rigtige afrejsedato, før du printer.

Dag 1–2
København – Singapore. Ankomst, indtjekning og frivillig aftentur i Singapore
Singapores finansielle bydel

Vi flyver fra Danmark og lander i Singapore den følgende dag. Efter indtjekning kan du vælge, om du vil opleve Singapore by night på egen hånd, eller om du hellere vil slappe af og være helt frisk til morgendagens oplevelser. Rejselederen hjælper naturligvis gerne med idéer og input til, hvad der er af muligheder. Det kunne være en tur på Singapores pulserende shoppinggade, Orchard Road. Her kan man på egen hånd shoppe, købe sig lidt aftensmad eller bare sidde på en café og kigge på mennesker.

Vi bor heller ikke langt fra det engelske kolonistilshotel Raffles Hotel, hvor den berømte cocktail Singapore Sling blev opfundet i den legendariske Long Bar. Måske har du endda lyst til at købe dig et eksemplar af den verdensberømte drink inden sengetid? 

Dag 3
Singapore. Halvdagsbyrundtur med bl.a. Chinatown, udsigt fra Merlion park og Little India. Ombordstigning. Afsejling kl. 16.00
I Chinatown i Singapore

Det hævdes ofte, at Singapore er verdens reneste by. Den højteknologiske stemning med himmelstræbende, glasklædte skyskrabere sammen med de pletfri gader får næsten byen til at fremstå som hørende til i en kommende tidsalder. Men under den glatte finans-overflade lurer gamle kinesiske, malaysiske og indiske traditioner, fra feng shui til storslåede hinduistiske festivaler. Singapore er imponerende, flot, grøn og som allerede nævnt en utrolig ren by, og i øvrigt et kulinarisk slaraffenland. Befolkningen på cirka tre millioner indbyggere er en multietnisk cocktail af kinesere, malajer, indere og folk af europæisk oprindelse. Det er denne blanding af mennesker med forskellig religion, sprog og traditioner, som i høj grad gør Singapore så interessant og spændende at færdes i — fra den driftige havnefront og de moderne skyskrabere til det gamle Chinatown og Little India.

Vi tager på en byrundtur, som begynder i Singapores finansielle bydel, hvor moderne skyskrabere og gamle kolonitidsbygninger står side om side og huser byens største virksomheder og officielle institutioner. Nu er det tid til at kigge lidt på et af Singapores spændende etniske kvarterer, nemlig Chinatown. Her finder vi Thian Hock Keng – et af byens ældste buddhistisk-taoistiske templer. Det smukke tempel med de snirklede dekorationer i røde og gyldne farver blev bygget til ære for Ma Cho Po, havets gudinde, af de første kinesiske immigranter, som var taknemmelige over den vellykkede sørejse til deres nye hjem.

Efter den orienterende byrundtur er det tid til at køre til Singapores krydstogthavn, hvor vores skib venter. Vi går om bord og kan spise en sen frokost. Du kan selv vælge, om du vil tage en middagslur i kahytten eller gå på opdagelse om bord, inden skibet sidst på eftermiddagen stævner ud fra Singapore med kurs mod Vietnam.

Dag 4
På havet mod Vietnam
Der er swimmingpool ombord

En dag til søs er den helt rigtige måde at opleve livet på et krydstogtskib på. For selve opholdet på skibet er en stor del af rejsen, hvor du kan nyde den afslappede rytme og i fred og ro fordøje de mange indtryk fra rejsen. Du kan slappe af ved poolen, snuppe en tur i motionscenteret eller benytte dig af de mange øvrige aktivitetsmuligheder om bord. Eller du kan nyde udsigten, læne dig tilbage med en bog i en dæksstol eller deltage i nogle af de mange underholdningsarrangementer.
 

Dag 5
Ho Chi Minh City (Phu My), Vietnam. Mulighed for byrundtur i Ho Chi Minh City Ankomst kl. 07.00, afsejling kl. 18.00
I Thien Hau-pagoden i Ho Chi Minh City

Vi lægger til i Ho Chi Minh Citys havneby, Phu My. Millionbyen Ho Chi Minh City (eller Saigon, som den tidligere hed) i det sydlige Vietnam er landets økonomiske og industrielle hovedstad og en heksekedel på godt og ondt. Især trafikken er en oplevelse. Gadebilledet domineres af moderne højhuse, farverige reklameskilte og tusindvis af scootere. De lokale er vant til udlændinge, og mange taler engelsk. Byen adskiller sig således markant fra for eksempel hovedstaden Hanoi i nord.

Ho Chi Minh City består af to tvillingebyer, den vestligt prægede Saigon og den kinesiske Cholon. Cholon kaldes også Chinatown, og her findes kinesisk og fransk kolonitidsarkitektur i skøn forening, der bidrager til den charmerende stemning. Dertil kommer pagoderne og kirkerne. Nogle af de mest berømte er Thien Hau-pagoden, dedikeret til den kinesiske havgudinde, der beskytter fiskere, sømænd, handelsmænd og ”søens folk” i øvrigt.

Præsidentpaladset eller Uafhængighedspaladset, som man tidligere kaldte det, er en klassisk bygning fra 1960’erne, da den sydvietnamesiske præsident Ngo Dinh Diem bestemte sig for at skifte den gamle franske guvernørbolig ud med dette storslåede palads. Man får virkelig følelsen af svundne tiders storhed og rigdom, når man vandrer gennem de store sale, der står, som de blev efterladt i 1975.

Dagens Albatrosudflugt går til den sprudlende storby. Vær opmærksom på, at vejene i Vietnam ikke er, som vi kender det hjemmefra. Køreturen tager derfor cirka tre timer hver vej. Vi skal se de største seværdigheder og blandt andet besøge Præsidentpaladset.

(Dagens udflugt er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dag 6
Nha Trang, Vietnam. Mulighed for tur i det lokale miljø med landsbyer, risplantager og palmetræer Ankomst kl. 08:00, afsejling kl. 16:00
Nha Trang er kendt for sit fine kystklima

Vi lægger til ved Nha Trang, eller nærmere bestemt havnen Cau Da. I havneområdet fra 1924 finder man lidt butikker og det Oceanografiske museum, men ellers er Nha Trang kendt for sit fine kystklima og hvide sandstrande.

Dagens udflugt er en skøn mulighed for at komme ud og opleve Vietnam bag om de hektiske storbyers facader. Vi skal ud og mærke landets sjæl, opleve landsby- og hverdagslivet og møde landbefolkningen, som er landets rygrad.

Køreturen tager os langs kysten, hvor palmetræerne svajer i brisen, og forbi plantager, hvor der dyrkes eksotiske frugter. Vores tur fører os også til en families hus. Her får vi muligheden for at se, hvorledes familiens medlemmer med seje krogede, men dog imponerende smidige fingre, fletter traditionelle sivmåtter. Et håndværk, som har været familiens levebrød i mange generationer. Måtterne sælges på det lokale marked eller bruges som byttegods for mad og andre dagligvarer. Vi passerer adskillige frugtplantager og kommer forbi den lokale café ved floden, hvor børnene hyppigt bader med deres vandbøffel som afslutning på en hård dags arbejde i rismarkerne, for såvel barn som bøffel. Udflugten i dag giver os et uforglemmeligt indtryk af hverdagslivet, som det leves af flertallet af vietnameserne. Vi spiser en lokal frokost.

Vær opmærksom på, at for gangbesværede kan udflugten være anstrengende, da de små stier og gader i landsbyerne er ujævne. 

Dagens havn er en såkaldt tenderhavn. Dvs. at skibet kaster anker og gæsterne sejles derfor ind til land i de mindre såkaldte tenderbåde.)

(Dagens udflugt er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dag 7
Hué/Da Nang (Chan May), Vietnam. Mulighed for udflugt til Hoi An Ankomst kl. 09:00, afsejling kl. 19.00
Den Japanske Bro i Hoi An er fra 1593

Skibet lægger i dag til i havnen Chan May ud for byerne Da Nang og Hué. Da Nang er bl.a. kendt for sit lille museum, der rummer verdens bedste samling af skulpturer fra Chamdynastiet. Under Vietnamkrigen lå en af amerikanernes største lufthavne i Da Nang – ja, endog blev det formodet, at det var verdens travleste lufthavn i den periode. Kejserbyen Hué byder på et smukt gammelt citadel, hvor kun kejsere og konkubiner havde adgang, på samme måde som det gjaldt for Den Forbudte By i Beijing.

Dagens Albatrosudflugt går dog til den lille UNESCO-fredede by Hoi An, der er Vietnams mest charmerende og bedst bevarede by med en tusindårig historie. Mange af de kinesiske, franske og vietnamesiske bygninger i den gamle bydel er fredede og er små arkitektoniske perler, der på magisk vis har overlevet de mange krige og uroligheder.
Førhen var Hoi An en travl handelshavn. I 1700-tallet kom især mange handelsskibe fra Holland, Portugal, Kina og Japan hertil, og der blev handlet med silke, tekstiler, papir, porcelæn, te, sukker, melasse, nødder, peber, kinesisk medicin, elfenben, bivoks, perlemor, lakvarer, svovl og bly. I Hoi An kan man krydse Den Japanske Bro, som blev bygget af japanerne i 1593 for at forbinde den japanske bydel på den ene side af floden med den kinesiske på den anden side. Broen er solidt bygget på grund af japanernes frygt for jordskælv, som de kendte hjemmefra, og den er overdækket for at skærme mod sol og vind og smukt dekoreret med japanske ornamenter. På den nordlige side blev der bygget et tempel.

(Dagens udflugt er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dag 8
På havet mod Hongkong
Bjergbanen Peak Tram kører til toppen af Victoriabjerget

Efter gårsdagens oplevelser er det nu tid til en velfortjent fridage på havet.
Vi kan igen nyde krydstogtets dybere mening uforstyrret i et døgn. Vi kan nyde en gourmetmiddag på en af skibets mange lækre restauranter, gå en tur i teateret, biografen eller på diskotek. Måske skal der trænes lidt i motionscenteret eller powershoppes i den toldfri butiksarkade. Der er noget for enhver smag.

Dag 9–10
Hongkong, Kina. Mulighed for byrundtur i kontrasternes metropol og tid på egen hånd eller i selskab med rejselederen Ankomst dag 9 kl. 15.00 og afsejling dag 10 kl. 23:00
Farvestrålende neonlys i Hong Kong

Om morgenen på dag 9 ankommer vi til Hongkong. Med sin beliggenhed lige syd for det kinesiske fastland havde den golde klippeø Hongkong – og det omkringliggende område – stor interesse for det 19. århundredes driftige handelsmænd. De så gode muligheder for at udvikle området til en sikker base for en lukrativ handel med det kinesiske rige mod nord. I 1841 blev det britiske flag hejst på øen, og senere blev en mindre del af Kinas sydspids indlemmet i den voksende kronkoloni. Sin nuværende størrelse fik Hongkong i 1898, da briterne lejede ”De Nye Territorier” af Kina. I 1997 blev Hongkong givet tilbage til Kina. 

Med sine gigantiske skyskrabere minder Hongkong ved første øjekast på mange måder om New Yorks Manhattan. Dog skal man huske, at 98 procent af den næsten seks millioner store befolkning er kinesere med en typisk kinesisk levevis bestående af daglige indkøb på myldrende markeder, hårdt arbejde og trange boligforhold. Dertil kommer naturligvis en religion med utallige guder, der tilbedes i såvel hjemmet som i de røgfyldte templer. Hongkong er både ældgammel kinesisk kultur og det 21. århundredes højteknologi.

Den første dag er der mulighed for en byrundtur i Hongkong. Vi indleder denne dages udflugt med bjergbanen Peak Tram. Endestationen er tæt ved toppen af det 554 meter høje Victoriabjerg. Vel oppe får vi en fabelagtig udsigt over Hongkong-øen og hele sydspidsen af det kinesiske fastland. Ved endestationen venter vores bus, og næste stop på dagens udflugt er Stanley markedsplads, et meget populært udendørs marked. Her kommer de handlendes evner for alvor på prøve, når der pruttes om prisen på alt fra mærkevaretøj til kunsthåndværk, porcelæn, læder og de gængse souvenirs.

Efter et kort stop på den populære markedsplads går det videre ned til bydelen Aberdeen på den anden side af Hongkong-øen. Aberdeen var tidligere Hongkongs vigtigste fiskerby, hvor tusindvis af mennesker boede på deres små både, også kaldet sampans. Intet sted i Hongkong er kontrasterne mere tydelige. De små sampans ligger og vugger i havnen og synes nærmest i miniature-størrelse i sammenligning med millionyachterne og de store fiskerbåde. Vi lejer sampans og sejler omkring i havneområdet og får indtryk af Aberdeen fra søsiden. En tur langs de fortøjede fiskerbåde giver et fint indblik i de lokale fiskeres hverdag med at reparere net, lave mad og sortere dagens fangst om bord på deres fiskerbåde.(Dagens udflugt er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan k

øbes, se mere senere i programmet).

På dag 10 kan du vælge, om du vil tage på opdagelse i Hongkong på egen hånd, sammen med rejselederen. Byen ligger både på fastlandet (Kowloon) og spredt over flere øer, først og fremmest Hong Kong Island. Både Kowloon og Hong Kong Island fascinerer med sine utrolige silhouetter af skyskrabere med spændende arkitektur og farvestrålende neonlys. 

En tur til Nan Lian-haven eller nonneklosteret Chi Lin kunne være forslag til spændende eventyr på egen hånd. Albatros’ rejseleder hjælper gerne til med tips og plejer desuden at komponere en egen udflugt, hvor alle er velkomne. Her skal man typisk tage lidt småpenge med til lokale transportmidler og oplevelser. Hør Albatros’ rejseleder ad på turen, det plejer at være hyggeligt.

Dag 11
På havet mod Taiwan

Husk at du er på ferie, og på ferier er det som regel rart med lidt fred og ro. Måske har du lyst til at trække dig tilbage til din kahyt og nyde en stille drink på din balkon, hvis du har sådan en. Det kan også være, at du finder et fredeligt område på soldækket, hvor du kan sidde uforstyrret med en bog.

Hvis du derimod trænger til at være aktiv, kan du gå en tur i skibets flot udstyrede motionscenter, hvor der er både motionscykler, trappemaskiner og løbebånd. Du kan også deltage i en undervisningstime med professionel træner (mod gebyr) og prøve yoga, pilates, spinning eller noget helt fjerde. Så kan du også med god samvittighed spise en lækker 3-retters middag om aftenen.

Dag 12
Taipei (Keelung), Taiwan. Mulighed for byrundtur med Taipei 101 og Paladsmuseet Ankomst kl. 07:00, afsejling kl. 23:00 
Det farvestrålende smukke Longshan-tempel i Taipei

I dag ankommer vi til Taiwan, også kendt som Republikken Kina – en lille ø-nation ud for Kinas østkyst. Den er på en og samme tid et af Asiens økonomiske kraftcentre og et kulturelt mekka for enhver, der interesserer sig for antik kinesisk kunst. Nationalmuseet i Taipei har en enorm samling, der spænder over 8.000 års kinesisk historie. Disse skatte blev evakueret fra det kinesiske fastland, da kommunisterne overtog styringen, og Chiang Kai-shek flyttede sin regering til Taipei.
I dag skal vi på opdagelse i hovedstaden Taipei samt opleve noget af øens smukke natur. I Taipei ser vi blandt andet det farvestrålende smukke Longshan-tempel og en af verdens højeste skyskrabere, Taipei 101, hvor man har mulighed for at se det imponerende syn fra udsigtsdækket på 89. etage

Dernæst begiver vi os videre til Paladsmuseet, bag hvis mure gemmer sig historiske artefakter, der kan dateres 8.000 år tilbage i tiden. Her finder man blandt andet snusdåser fra Tang- og Ming-dynastiet, smukke malerier, udsøgte eksempler på kalligrafi-kunsten, sirligt udskårne æsker samt flotte keramik-, jade- og bronzefigurer.

Dagen byder også på besøg i Taipeis gamle bydel med mange små forretninger og gadekøkkener. Her går vi en lille tur ad de små gader, og der er mulighed for at købe sig til nogle delikate smagsprøver på det taiwanske køkken.

(Dagens udflugt er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dag 13–14
På havet mod Osaka
Krydstogtskibet Diamond Princess

Det er nu blevet tid til hyggestunder med hinanden og rejselederen, foredrag, frokost og aftensmad i hinandens gode selskab, afslapning på dækket, quiz i en af de mange lounges, show i teatersalen og meget mere, når vi får et par dage på havet til afslapning og fornøjelse. Tiden er din egen, og du kan deltage i de arrangementer, du har lyst til eller lade være – som sagt er dette dine dage.
 

Dag 15
Osaka, Japan. Mulighed for udflugt til Osakaborgen og Dotonbori (inkl. frokost)  Ankomst kl. 07.00, afsejling kl. 19:00
Ved den imponerende Osaka-borg I Osaka, Japan

Vi lægger til i Osaka, Japans tredjestørste by. Osaka er en af Japans vigtigste havnebyer og har siden sin tidlige historie været en af landets travleste og mest velhavende handelsbyer. Ligesom mange andre af Japans byer led Osaka en krank skæbne under anden verdenskrig, så der er ikke meget tilbage af det oprindelige Osaka. Til gengæld byder byen i dag på noget af Japans mest spændende og eksperimenterende arkitektur. 

Et af Osakas særkender er maden. Byen har status som en af Japans gastronomiske oaser og er særligt kendt for retten okonomiyaki, som er en slags japansk omelet, der bliver tilberedt på en stegeplade ved bordet og – efter eget valg – fyldt med alt fra blæksprutter til grønt og kød. 

Vi går en tur i den livlige gade Dotonbori, der ligger langs Dotonbori-kanalen, og hvor butikker, teatre og masser af små og store spisesteder trækker folk til fra nær og fjern. Vi skal på en rejse tilbage i tiden til et Japan fuld af loyale og stolte samuraier, når vi besøger den imponerende Osaka-borg, der spillede en vigtig rolle i samlingen af Japan i 1500-tallet. Den nuværende borg er en rekonstruktion af den oprindelige, som stod færdig i 1583, og som daimyo’en Toyotomi Hideyoshi var bygherre på. 100.000 mand knoklede i tre år for at få borgen færdig. Osaka-borgen har været brændt og genopbygget flere gange og led også skade under anden verdenskrig. Den seneste restaurering fandt sted i 1997, og man kan se en spændende udstilling om Osaka, Toyotomi Hideyoshi og selve borgens historie. Borgen er i øvrigt kendt fra instruktøren Kurosawas berømte samuraifilm og fra storfilmen ”Shogun” fra starten af 80’erne, en filmatisering af James Clavells roman af samme navn.

(Dagens udflugten er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dag 16
Toba, Japan. Mulighed for udflugt til det smukke Futami og besøg ved ”Gudernes Palads” Ankomst kl. 09:00, afsejling kl. 18:00
Klipperne ”husbond og hustru” er forbundet af risstrå

I dag kaster vi anker i det smukke Ago-bugt ud til Stillehavet midt i Japan. Det var netop her i denne bugt, at Mikimoto for mere end 100 år siden startede på sit vellykket projekt med kulturperler. Før Mikimotos tid var området et sted, hvor poeter og malere kom til for at få inspiration, og længe før den tid, hvor kunstnerne kom hertil fløj guderne iht. legenden over området og så hvor smukt her var for derefter at vende hovedet for at kigge en ekstra gang. Defor har man kaldt et område kun ca. 10 minutters kørsel fra Tobas havn Futami, som er japansk for ”at se to gange”. 

Det er netop Futami, som er første mål for dagens Albatrosudflugt. Ved havet har de lokale risbønder lavet reb af risstrå og forbundet to klipper, der kaldes for ”husbond og hustru”. Mange japanske nygifte og kærestepar kommer hertil for at bede til at de får et lykkeligt ægteskab. 

Nu hvor vi er i gudernes land, fortsætter vi til Ise Jingu. Der findes enormt mange templer og helligdomme til ære for guderne og buddha overalt i Japan, men kun en håndfuld af dem er jingu, som betyder gudernes paladser. Når japanere siger jingu er det Ise Jingu, man mener. Intet andet templer og ingen anden helligdomme er mere hellig end denne, eller rettere sagt disse helligdomme. Her ligger nemlig mere end 100 helligdomme samlet i et stort fredet skovområde. Hver tyvende år skal de fleste skiftes ud med nye, fordi guderne skal have en ny bolig. Det, der bygges, skal være identisk med det gamle, og sådan har traditionen været lige siden slutningen af 600-tallet. Det er ikke en hvilken som helst snedker, der får lov til at være med til at bygge i ”Gudernes Palads”, Ise Jingu. Man skal være miya daiku, japansk for tempelsnedker, for at få lov til at være med. Det er en snedker, som gennem sine evner og talenter har gjort sig fortjent til den titel. Det er som at slippe gennem et nåleøje at opnå den titel i et land med ufattelig mange dygtige snedkere. Man finder næppe andre lande i verden, hvor så mange templer og helligdomme, der er bygget til at kunne modstå store og små jordskælv, samtidig er så smukke at se på.

(Dagens udflugten er ikke inkluderet i rejsens pris. Særskilt udflugtspakke kan købes, se mere senere i programmet).

Dagens havn er en såkaldt tenderhavn. Dvs. at skibet kaster anker og gæsterne sejles derfor ind til land i de mindre såkaldte tenderbåde.)

Dag 17
Tokyo (Yokohama), Japan.  Shintohelligdommen Meiji Jingu, bydelen Harajuku Ankomst kl. 06:00
Tokyo består af mange små bydele

Efter at skibet har lagt til i Yokohamas enorme havn bliver vi hentet i bus og skal dermed forlade vores dejlige skib. Tokyos lufthavn bliver vi hentet i bus og kører ind mod byen. Tokyos kalejdoskopiske lys, de utroligt mange mennesker og det enorme areal kan virke overvældende på førstegangsbesøgende. Hvis man bliver hængende et stykke tid, som vi gør, kan man alligevel støde på den diametrale modsætning: det fredfyldte og traditionelle Japan med yndefulde te-ceremonier og sirligt anlagte haver. 

Tokyo var engang en lille fiskerby, men er i dag en af verdens største og mest moderne storbyer. Tokyo består af mange små bydele, hver med deres helt eget særpræg og stemning, og de næste par dage skal vi besøge nogle af de mest spændende. 

Vi starter med et besøg ved Japans største shintohelligdom, Meiji Jingu. Helligdommen stod færdig i 1920 og er et symbol på kejserens vigtige rolle i det japanske samfund – både som politisk og religiøst overhoved. Først efter anden verdenskrig mistede kejseren sin status som guddommelig og sin politiske indflydelse. Efter besøget i templet tager vi til bydelen Harajuku, hvor unge japanere – flere i udklædningstøj inspireret af de japanske mangategneserier – kommer for at shoppe i områdets små specialbutikker, ikke mindst i gaden Takeshita Dori. 

Midt på eftermiddagen tjekker vi ind på vores hotel, og om aftenen spiser vi middag på et japansk spisested. Det japanske køkken er et af verdens sundeste og mest varierede med masser af fisk og grøntsager, og det rummer et hav af andre spændende retter end blot sushi. Maden er i sig selv en stor del af oplevelsen, når man besøger Japan. På en del restauranter er der billeder af retterne – ja, endda plastikmodeller i naturstørrelse af de enkelte retter – så der er gode muligheder for at kaste sig ud i noget nyt og spændende! 

Dag 18
Tokyo, Japan. Smagsprøver på frisk sushi, Hamarikyu Haven og Odaiba , Ginza, Tokyo International Forum og parken ved Kejserpaladset
Tokyo er en af verdens største og mest moderne storbyer

På dagens udflugt, som overvejende foregår til fods, starter vi ud med et besøg på Tsukiji Fiskemarked, en gang verdens største af slagsen, der gennem mere end 80 år har solgt fisk til indbyggerne og restauranter i Tokyo. Men nu er det desværre slut, fiskemarkedet er flyttet ud af den centrale del af byen, med meget mere strikse regler for besøgende, og de gamle haller skal i stedet bruges i forbindelse med De Olympiske Lege i Tokyo i 2020. Stedet er dog stadig absolut et besøg værd, mange af butikkerne og boderne er der endnu og man kan stadig få masser af lækre sushi smagsprøver, hvilket vi selvfølgelig også skal prøve.

Fra fiskens verden begiver vi os ud videre ud i metropolen Tokyo, hvor imponerende bygningskunst i alle afskygninger præger gadebilledet: fra futuristiske kæmpebygninger til kedelige kontorbygninger – et miks af stilarter, overalt hvor man kigger hen. Meningerne om Tokyos arkitektur og byplanlægning er da også mange, men én ting er helt sikker: Det er alt andet end kedeligt at gå på opdagelse i Tokyos gader. Vi besøger den store Hamarikyu Have i det centrale Tokyo. Haven ligger langs Tokyo bugten og er anlagt i traditionel stil med et tehus midt ude på en lille ø. Den traditionelle stil står i stærk kontrast til de mange højhuse, som omkranser haven.

Fra Hamarikyu Haven tager vi en båd til Odaiba, et populært indkøbs område beliggende på en menneskeskabt ø ude i Tokyo bugt. Her får vi tid på egen hånd til indkøb og frokost. Vi spadserer til Ginza, Tokyos mest eksklusive shoppingområde, hvor alle Japans dyre mærkevarer og stormagasiner er repræsenteret. Dette er Japans pendant til Fifth Avenue i New York og Champs-Elysées i Paris! Vi går en tur ned ad Ginzas livlige og stilfulde hovedgade, hvor ikke blot folk på shopping, men også travle forretningsmænd præger gadebilledet.

Herefter fortsætter vi til en sand arkitektonisk perle. Vi går en tur gennem det store konferencecenter Tokyo International Forum fra 1996, hvis store stål og glas-kontruktion ligner skroget på en meget lang båd. Her afholdes konferencer, messer, koncerter og udstillinger, og her er sågar en dansk cafe, hvor der blandt andet serveres hotdogs! Videre på vores gåtur besøger vi parken ved Kejserpaladset, hvor kejser Akihito og kejserinde Michiko bor sammen med deres to sønner, datter og deres familier.

Om aftenen spiser vi en hyggelig afskedsmiddag sammen og nyder vores sidste aften i Det Japanske Ørige.

Dag 19
Tokyo, Japan. Hjemrejse og ankomst til Danmark

I dag er det tid til at sige farvel til Tokyo. Vi kører til lufthavnen, hvor flyet hjem mod Danmark venter.
Vi lander i Danmark fulde af indtryk fra en eventyrlig krydstogtrejse i Singapore, Vietnam, det Japanske ørige, Taiwan og Hong Kong.

Udflugtspakke

Kun for Albatros Travels gæster har vi udarbejdet to udflugtspakker der begge ledes af vores danske rejseleder. 

Udflugtspakken Vietnam indeholder:

Heldagstur (fra Phu My) med byrundtur i Ho Chi Minh City inkl. frokost
Halvdagstur til den UNESCO-fredede by Hoi An fra Hué/Danang (Chan May) inkl. frokost
Halvdagstur fra Nha Trang med lokalt liv, landsbyer, ris plantager og palmetræer inkl. frokost

Pakken skal købes hjemmefra senest 45 dage inden afrejse.

Pris: 1.698,- pr. person

Museum i Da Nang med skulpturer fra Chamdynastiet

Udflugtspakken Hongkong, Taiwan og 2 udflugter i Japan indeholder:

Hongkong. Heldagsbyrundtur med Peak Tram, Victoriabjerget, Stanley Market og bydelen Aberdeen inkl. frokost
Osaka, Japan. Heldagsudflugt til Osakaborgen og Dotonbori inkl. frokost
Toba, Japan. Halvdagsudflugt til det smukke Futami og besøg ved ”Gudernes Palads”
Taipei (Keelung) Taiwan. Byrundtur, Taipei 101 skyskraber og paladsmuseet inkl. frokost

Pakken skal købes hjemmefra senest 45 dage inden afrejse.

Pris: 2.898,- pr. person

I Longshan-templet i Taipei

Prisinformation

Enkeltkahyt/enevær.

Tillæg for enevær./indvendig enkeltkahyt (kat. IC-IF): kr. 13.498,-
Tillæg for enevær./udvendig enkeltkahyt (kat. OC-OF): kr. 17.998,-
Tillæg for enevær./enkeltkahyt med balkon. (kat. BC-BF): kr. 21.298,-

Opgradering af kahyt

Tillæg for udvendig kahyt (kat. OC-OF): kr. 2.498,- pr. person
Tillæg for balkonkahyt (kat. BC-BF): kr. 3.898,- pr. person

Prisen inkluderer
  • Dansk rejseleder
  • Fly København – Singapore og Tokyo – København med mellemlanding
  • 1 nat på centralt beliggende hotel i Singapore i delt dobbeltværelse med morgenmad
  • Byrundtur i Singapore
  • 2 byrundture i Tokyo
  • Udflugter og transport jf. program
  • 14 nætters krydstogt med Diamond Princess (4*) i delt indvendig dobbeltkahyt
  • Helpension på krydstogtskibet
  • Drikkepenge på krydstogtskibet (kr. 1.230,-)
  • Havneskatter (kr. 696,-)
  • Skatter og afgifter
Prisen inkluderer ikke
  • Sygdomsafbestillingsforsikring 6 % af rejsens pris
  • Gouda Årsrejseforsikring eller Seniorrejseforsikring
  • Evt. måltider på land
  • Tillæg for enkeltkahyt eller opgradering af kahyt
  • Udflugtspakke Vietnam (3 udflugter) kr. 1.698,- pr. person
  • Udflugtspakke Hongkong, Taiwan og Japan (4 udflugter) kr. 2.898,- pr. person
  • Eventuelle ekstra udflugter
  • Drikkevarer
  • Drikkepenge til lokalguider og chauffører (beregn ca. USD 10,- pr. person. Gæster med udflugtspakker bør beregne ca. USD 30,- pr. person).
  • Personlige fornødenheder
  • Ekspeditionsgebyr kr. 130,- per faktura (bortfalder ved onlinebestilling)
  • Alt ikke nævnt Alt ikke nævnt under "Prisen inkluderer"

Praktiske oplysninger

Rejsen er underlagt Albatros Travels almindelige bestemmelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.

Oplysninger om rejsen

Hvordan er kahytterne?

Der er forskellige kahytskategorier – fra pæne, rummelige indvendige kahytter til pragtfulde suiter med egen balkon. Fælles for alle er, at de naturligvis har eget bad og toilet og rimelig skabs- og siddeplads, enkeltsenge eller dobbeltseng. Desuden er alle kahytter udstyret med køleskab og hårtørrer. Ønsker du at bestille en suite, bedes du rette henvendelse til Albatros Travel.

Kahytskategori IC-IF
Indvendig kahyt på dæk 5. Kahytterne har to enkeltsenge eller en dobbeltseng. Der findes hårtørrer, aircondition og naturligvis bad og toilet.

Kahytskategori OC-OF
Udvendig kahyt med vindue på dæk 5. Kahytterne har to enkeltsenge eller en dobbeltseng. Der findes hårtørrer, aircondition og naturligvis bad og toilet.

Kahytskategori BC-BF
Udvendig kahyt med egen balkon på dæk 8. Kahytterne har stort gulv-til-loft-vindue og to enkeltsenge eller en dobbeltseng. Der findes hårtørrer, aircondition og naturligvis bad og toilet.

Udflugter – Halvdag og heldag

Det er normal praksis er at sondre mellem halv- og heldagsudflugter. Dette betyder ikke nødvendigvis, at udflugterne varer hhv. en halv eller en hel dag. En halvdagsudflugt foregår vanligvis enten om formiddagen eller om eftermiddagen og vil ikke strække sig over et måltid. Således vil man oftest være hjemme så det passer med frokost eller middag. Udflugterne varer typisk 2-4 timer. En heldagsudflugt må man forvente varer ca. 5-9 timer, og strækker sig typisk ind over et hovedmåltid, som dog ikke altid behøver at være inkluderet. Dette vil dog være angivet i udflugtsbeskrivelsen.
 

Tidsangivelser i krydstogters dagsprogrammer

Tidsangivelserne i rejsens program og de havneanløb, der er nævnt, er med forbehold for ændringer fra rederiernes side. Vi oplever generelt meget få ændringer i havneanløb, men enkelte små tidsændringer forekommer på næsten alle rejser, hvor man er i vinden og vejrets magt. Vi vælger dog alligevel at inkludere tiderne i programmet, da det giver et ret godt billede af, hvor meget tid man skal regne med i havn/land på rejsens stop. Det er givetvis en del af oplevelsen ved at sejle på et krydstogt!
 

Bagage

Det er en god ide at medbringe en mindre rygsæk eller taske til dagsture/udflugter og rejsedage, hvor du oftest ikke ser din bagage igen før om aftenen. Det er ikke nødvendigt at medbringe håndklæde.
Hvis du vil låse din kuffert, bør du bruge en såkaldt TSA-lås. Myndighederne har en ”hovednøgle”, som kan åbne TSA-låse. Har du låst din kuffert med en anden lås, forbeholder de sig ret til at bryde låsen op – det gælder også indbyggede låse i kufferten. TSA-låse kan købes i de fleste kuffertbutikker o.l. og fås både som hængelåse og kuffertremme.
 

Deltagerantal

Denne rejse kræver et deltagerantal på minimum 15 personer. Hvis dette antal ikke nås, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen – dette vil typisk ske senest 4-6 uger før planlagt afrejsedato. I henhold til Lov om Pakkerejser § 17 stk. 1 er vi som rejsearrangør ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab, man som kunde måtte blive påført som følge af annulleringen. Vi er alene forpligtede til at refundere rejsens pris.
 

Tilslutning med indenrigsfly

Det er desværre ikke muligt at bestille tilslutning med indenrigsfly på denne rejse.
 

Før afrejsen

Pas
Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder fra hjemrejsedato. Børn – uanset alder – skal have eget pas, det er ikke nok, at de står i forældrenes pas. Send en kopi af dit pas til Albatros Travel senest 14 dage efter reservation. Bemærk i øvrigt, at navnet på flybilletten skal stemme 100 % overens med det navn, der står i passet. Konsekvensen ved det modsatte kan i værste fald vær

Generelle forhold

Rejsens krav til fysisk formåen

Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.

Rejseforsikring

Alle deltagere i Albatros Travels rejser skal tegne en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport.  Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.

Gouda Rejseforsikring

Albatros Travel kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.

Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.

Albatros Travels rejseledere og guider

På Albatros Travels grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.

På Albatros Travels individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.

På ekspeditionsrejser med Albatros Expeditions vil I blive mødt af en engelsktalende ekspeditionsguide på destinationen, ligesom det vil være det engelsktalende ekspeditionsteam, der leder de udflugter og afholder de informationsmøder, der indgår i rejsen. Vi gør opmærksom på at der ikke kan forventes en dansk rejseleder ombord.

Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af Albatros Travel.

Drikkepenge

På vores rejser kommer du i kontakt med hverdagslivet og dets skikke. Der kan være forhold, du ikke synes om eller ikke er vant til, som for eksempel skikken med drikkepenge. I mange lande er drikkepengesystemet mere organiseret, end vi som danskere er vant til, og der er en forventning om, at lokalguider og chauffører i løbet af rejsen modtager en vis sum drikkepenge, da lønnen i servicebranchen ofte er afstemt derefter. Vi angiver et beløb i vores rejseprogram, således at du hjemmefra kan tage højde for dette. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, man vælger at besøge, og som man derfor bør respektere. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er frivillige.

Tillæg for enkeltværelse og -kahyt

De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.

Pas

Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.

Rejser med mindreårige

Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (fx børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.

USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.

Placering i flyet

Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet.

Placering i bussen

På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.

På rejser, der foregår med bus fra Danmark, kan du reservere en bestemt siddeplads i bussen, hvoraf nogle kræver en merbetaling. De pladser, der ikke er reserveret, fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Busrejserne er markeret med ”BUSREJSE” på hjemmesiden.

Forplejning om bord på flyet

På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.

Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.

Specialkost

På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.

Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.

Forbehold/ændringer

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Albatros Travel og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.

Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.

Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.

Vi skal gøre opmærksom på, at tilkøbte udflugter kun gennemføres ved et tilstrækkeligt antal tilmeldte deltagere. Afhængig af aflysningstidspunktet tilbagebetales prisen for den aflyste udflugt til de tilmeldte deltagere enten før eller efter hjemkomst fra rejsen.

Lignende rejser