Langtidsferie ved Det Indiske Ocean

group-tour
Rundrejse med dansk rejseleder

Nyd livet, solen og havet på Kenyas hvideste strand på et 4-stjernet resort og med halvpension

Skift en hel kold, dansk måned ud med palmeskygge, lune bølger og sand mellem tæerne på en af Kenyas lækreste strande. Når skyerne hænger grå og tunge over Danmark, flyver vi til Kenyas gamle slavehavn, Mombasa, tæt på ækvator. Her mødes vi fra første færd af strålende sol, svajende palmer og eksotisk afrikansk atmosfære.

Vi skal bo på det 4-stjernede Leopard Beach Resort & Spa, en god times kørsel syd for Mombasa på den lange hvide sandstrand, der er godt beskyttet af koralrevet langs kysten. Resortet har komfortable værelser, stort wellness center, to pool-områder, restauranter og en herlig golfbane 5 minutters gang fra området.

Er du ikke til ren daseferie, kan du for eksempel tage på delfinsafari, besøge en traditionel kenyansk landsby, eller hvad med to dages safari i et nærliggende vildtreservat? Rejselederen bor under hele rejsen på Leopard Beach Resort & Spa, klar til at give praktiske tips og hjælpe med tilmelding til spændende udflugter.

Klik på kortet for at se det i stor udgave
  • Type Langtidsferie

  • Rejseleder Dansk

  • Visum Ja

  • Vaccination Ja

  • Valuta Kenyanske shilling

Dagsprogram 24 dage
Dag 1–2
Afrejse fra København
Dag 3–22
Afslapning og oplevelser på Leopard Beach Resort & Spa
Dag 23
Afrejse fra Mombasa
Dag 24
Hjemkomst

Hoteller

Leopard Beach Resort & Spa

Leopard Beach Resort ligger cirka 35 kilometer syd for Mombasa på Kenyas flotteste strand. Det eksklusive resort ligger direkte på stranden med en smuk, hvid arkitektur i typisk arabiskpræget kyststil. Bygningerne er opført omkring et stort parkområde med flere swimmingpools både til strand- og landsiden. Resortet har to sportscentre for henholdsvis land- og vandsport, hvor man kan dyrke tennis, styrketræning, squash, dykning, windsurfing, fiskeri og meget mere.

Den lange kridhvide sandstrand indbyder til badeture, men mange vælger også at bade i hotellets pools på grund af konstant varierende vandstand i havet som følge af tidevand, og fordi der kan være lidt anmassende sælgere på stranden.

I Uzuri Spa and Fitness Forest kan du forkæle dig selv med boblebad, sauna, dampbad og pool. Du kan få sved på panden i fitnesscentret, og i massageafdelingen og skønhedssalonen er der tilknyttet kvalificerede kropsterapeuter.

Alle værelser er store og flotte med alle tænkelige faciliteter og spænder fra pæne standardværelser over superiorværelser til de helt eksklusive private suiter (se under Prisinformation for opgraderingsmuligheder). Standard- og superiorværelserne ligger dejligt placeret rundt i haven, og nogle af superiorværelserne har begrænset havudsigt. Dette kan dog hverken bookes eller forespørges om hjemmefra. Alle Chui Class-værelserne har direkte udsigt til havet. Honeymoon- og executive-suiterne er en hel del større og mere luksuriøse. De har et stort rum med tilstødende sofaarrangement, samt et stort og lækkert badeværelse med blandt andet jacuzzi. For dig, der ønsker endnu mere eksklusive omgivelser, tilbyder Leopard Beach Resort en villa med separat soveværelse. Her er naturligvis også udsigt til havet.

Resortet har flere barer og restauranter placeret både på stranden, ved poolområderne og i den fine have. Morgenmåltiderne er overdådige, og middagene indtages i resortets buffetrestaurant. Til frokost (for egen regning) kan du udforske de øvrige restauranter eller besøge nogle af lokalområdets spisesteder.

Billeder

Klik på billederne for at se dem større

Dagsprogram

Hent samlet program OBS. Nogle af vores rejser findes i flere udgaver. Læg mærke til, om du har valgt den rigtige afrejsedato, før du printer.

Dag 1–2
Afrejse fra København
Velkommen til Kenya

Vi flyver fra København med kurs mod det eventyrlige Kenya. Vi ankommer til Mombasa næste morgen, hvorefter vi kører direkte til Leopard Beach Resort & Spa, der ligger på den smukke, hvide Diani Beach ved Det Indiske Ocean.

Dag 3–22
Afslapning og oplevelser på Leopard Beach Resort & Spa
Leopard Beach Resort & Spa

Nu venter en hel måneds eksotisk badeferie, afslapning og skønt strandliv og måske nogle udflugter ud i området. Se beskrivelser af de udflugter senere i programmet. Tiden står næsten stille i dette eksotiske paradis, og på en måned har vi god tid til at falde ind i den afslappede rytme og få det maksimale udbytte af denne paradisplet.

En af dagene besøger vi et af lokalsamfundene i området. Her i landsbyen får vi indblik i dagligdagens gøremål, besøger skolen, smager på lokale specialiteter og møder måske landsbyens overhoved.

Bagefter er der mulighed for at besøge det lokae krybdyrcenter, hvor man kan se og høre mere om de forskellige slangearter i Kenya.

Dag 23
Afrejse fra Mombasa
Farvel eller på gensyn til dette eksotiske paradis
Der er tid til at nyde strand, palmer og solstråler, inden vi kører til lufthavnen i Mombasa, hvorfra vi flyver til København.
Dag 24
Hjemkomst

Vi ankommer til København efter en dejlig måned ved Det Indiske Ocean.

 

Udflugter

Under dit ophold ved Det Indiske Ocean kan du deltage i en række udflugter. Udflugterne bestilles og betales på Leopard Beach Resort & Spa. Rejselederen hjælper naturligvis gerne med tilmelding, og deltager på udflugterne, hvis der er mere end 12 Albatros-gæster tilmeldt.

Læs mere om udflugterne og se priserne på www.albatros-travel.dk/om-albatros/udflugter-og-aktiviteter-pa-leopard-beach-resort-og-spa

Fort Jesus i Mombasa

Prisinformation

Tillæg for enkeltværelse
kr. 3.498,-
Tillæg for opgradering af værelse
  • Delt superior-dobbeltværelse: kr. 3.498,- per person
  • Delt dobbeltværelse i Chui Class Cottage: kr. 4.498,- per person
  • Delt dobbeltsuite eller villa: kr. 8.998,- per person
  • Enkeltværelse Superior: kr. 8.498,-
  • Enkeltværelse i Chui Class Cottage: kr. 9.498,-
  • Enkeltværelse i Suite eller Villa: kr. 21.998,-
Prisen inkluderer
  • Dansk rejseleder
  • Fly København – Mombasa t/r med mellemlanding
  • Besøg i landsby og på krybdyrcenter
  • Transport til og fra lufthavnen
  • Indkvartering på Leopard Beach Resort & Spa i standard-dobbeltværelse
  • Halvpension (morgenmad/middag)
  • Skatter og afgifter
Prisen inkluderer ikke
  • Sygdomsafbestillingsforsikring 6 % af rejsens pris
  • Gouda rejseforsikring
  • Eventuelle udflugter og ekstra arrangementer
  • Tillæg for enkeltværelse
  • Drikkevarer
  • Visum til Kenya 50 USD (købes ved ankomsten)
  • Drikkepenge
  • Personlige fornødenheder
  • Ekspeditionsgebyr pr. faktura kr. 130,- (bortfalder ved onlinebestilling)
  • Alt ikke nævnt under “Prisen inkluderer“

Praktiske oplysninger

Rejsen er underlagt Albatros Travels almindelige bestemmelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.

Oplysninger om rejsen

Bagage

Det er en god ide at medbringe en mindre rygsæk eller taske til dagsture/udflugter. Det er ikke nødvendigt at medbringe håndklæde.

Deltagerantal

Denne rejse kræver et deltagerantal på minimum 20 personer. Hvis dette antal ikke nås, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen – dette vil typisk ske senest 4-6 uger før planlagt afrejsedato. I henhold til Lov om Pakkerejser § 17 stk. 1 er vi som rejsearrangør ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab, man som kunde måtte blive påført som følge af annulleringen. Vi er alene forpligtede til at refundere rejsens pris.

Mere om Kenya

Her kan du få mere at vide om Kenya: www.albatros-travel.dk/destinationer/afrika/kenya
Læs blandt andet om klima og vejr, tidsforskel, drikkepenge og se om du skal have visum eller vaccineres.

Generelle forhold

Rejsens krav til fysisk formåen

Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.

Rejseforsikring

Alle deltagere i Albatros Travels rejser skal tegne en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport.  Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.

Gouda Rejseforsikring

Albatros Travel kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.

Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.

Albatros Travels rejseledere og guider

På Albatros Travels grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.

På Albatros Travels individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.

På ekspeditionsrejser med Albatros Expeditions vil I blive mødt af en engelsktalende ekspeditionsguide på destinationen, ligesom det vil være det engelsktalende ekspeditionsteam, der leder de udflugter og afholder de informationsmøder, der indgår i rejsen. Vi gør opmærksom på at der ikke kan forventes en dansk rejseleder ombord.

Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af Albatros Travel.

Drikkepenge

På vores rejser kommer du i kontakt med hverdagslivet og dets skikke. Der kan være forhold, du ikke synes om eller ikke er vant til, som for eksempel skikken med drikkepenge. I mange lande er drikkepengesystemet mere organiseret, end vi som danskere er vant til, og der er en forventning om, at lokalguider og chauffører i løbet af rejsen modtager en vis sum drikkepenge, da lønnen i servicebranchen ofte er afstemt derefter. Vi angiver et beløb i vores rejseprogram, således at du hjemmefra kan tage højde for dette. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, man vælger at besøge, og som man derfor bør respektere. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er frivillige.

Tillæg for enkeltværelse og -kahyt

De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.

Pas

Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.

Rejser med mindreårige

Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (fx børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.

USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.

Placering i flyet

Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet.

Placering i bussen

På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.

På rejser, der foregår med bus fra Danmark, kan du reservere en bestemt siddeplads i bussen, hvoraf nogle kræver en merbetaling. De pladser, der ikke er reserveret, fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Busrejserne er markeret med ”BUSREJSE” på hjemmesiden.

Forplejning om bord på flyet

På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.

Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.

Specialkost

På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.

Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.

Forbehold/ændringer

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Albatros Travel og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.

Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.

Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.

Vi skal gøre opmærksom på, at tilkøbte udflugter kun gennemføres ved et tilstrækkeligt antal tilmeldte deltagere. Afhængig af aflysningstidspunktet tilbagebetales prisen for den aflyste udflugt til de tilmeldte deltagere enten før eller efter hjemkomst fra rejsen.

Lignende rejser