Toronto og Niagara Falls

group-tour
Rundrejse med dansk rejseleder

Velkommen til Toronto – en af verdens mest spændende storbyer, som i høj grad har formået at profilere sig selv på den internationale kunst- og kulturscene

Toronto en smeltedigel af alle verdens kulturer med store befolkningsgrupper fra Kina og Indien, og såmænd også skandinaver. Her er hele fem Chinatowns, en Little Italy, en Little Portugal og den indiske Gerrard Bazaar – så man kan gå på opdagelse og smage på hele verden i en enkelt by! Vi nyder metropolens unikke stemning og kommer blandt andet op i CN Tower, ser universitetet og rådhuset og beundrer byens gotiske arkitektur. Turen byder også på en sejltur ved Niagara Falls, samt mulighed for at kigge tilbage i historien, når vi besøger Sainte-Marie among the Hurons i Midland. Turen er tilrettelagt for dem, der ønsker at få et dybdegående kendskab til Torontos forskellige bydele og kulturer, men samtidig også vil have mulighed for at opleve byen på egen hånd.

Klik på kortet for at se det i stor udgave
  • Type Rundrejse

  • Rejseleder Dansk

  • Visum Ja

  • Vaccination Nej

  • Valuta Canadisk dollar

Dagsprogram
Dag 1 Afrejse fra Danmark, ankomst til Toronto
Dag 2 Toronto. Formiddagsbyrundtur, CN Tower og tid på egen hånd
Dag 3 Niagara Falls, vinsmagning og mulighed for helikoptertur over vandfaldene
Dag 4 Mulighed for tur til Midland eller dagen på egen hånd
Dag 5 Toronto. Byrundtur til fods og tid på egen hånd
Dag 6 Toronto. Hjemrejse
Dag 7 Hjemkomst

Hoteller

Bond Place Hotel

  • 24/7 reception
  • Elevator
  • Køleskab
  • Strygejern/strygebræt

Hotellet ligger midt i Downtown-området, blot 2 minutters gang fra Yonge-Dundas Square, hvor der også findes metrostation. Der er gode spisemuligheder en kort gåtur fra hotellet. På hotellet er der en restaurant og fitnessfaciliteter. Alle 285 røgfri værelser har aircondition, fladskærms-tv samt wi-fi (mod betaling). Hotellet har 18 etager.

Bond Place Hotel
65 Dundas St E,
Toronto, ON M5B 2G8, Canada
Telefon: +1 416-362-6061

https://www.bondplace.ca/

 

Billeder

Klik på billederne for at se dem større

Afrejsedatoer

Afrejse Varighed Pris Afrejse fra Bemærk
10.998,–
København
Klik på en dato for at se det tilhørende program

Dagsprogram

Hent samlet program OBS. Nogle af vores rejser findes i flere udgaver. Læg mærke til, om du har valgt den rigtige afrejsedato, før du printer.

Dag 1
Afrejse fra Danmark, ankomst til Toronto
Toronto by night

Vi flyver fra Danmark og ankommer til Torontos Internationale lufthavn Pearson, som er opkaldt efter den canadiske statsmand og diplomat Lester Pearson, som vandt Nobels Fredspris i 1957 for sit FN-arbejde med at løse Suez-krisen. Han blev senere canadisk premierminister, og under hans ledelse indførte Canada bl.a. det offentlige sygehusvæsen, adgangen til studielån og ikke mindst det karakteristiske flag med det røde ahornblad, som i 1965 afløste det tidsligere, hvor Storbritanniens Union Jack figurerede.

Toronto har Canadas største og mest spændende bycentrum med årlige festivaler, museer, gallerier og teatre, der konkurrerer med de bedste i verden. Toronto er verdens førende inden for områder som forretning, finans, teknologi, underholdning og kultur. Byens store befolkning af indvandrere fra hele verden har også gjort Toronto til en af de mest multikulturelle byer i verden.

Efter ankomsten kører vi til hotellet, og alt efter ankomsttidspunktet vil der være mulighed for, sammen med rejselederen, at se sig lidt omkring i området omkring hotellet. Aftenen er til fri disposition.

Dag 2
Toronto. Formiddagsbyrundtur, CN Tower og tid på egen hånd
Tv- og radiotårnet CN Tower er 553,3 meter højt

En af de byer fra koloniperioden, som siden har vokset sig stor og mægtig, er metropolen Toronto, som vel bedst kan sammenlignes med New York. Ligesom New York er Toronto en smeltedigel af alverdens kulturer, og gennem tiderne har immigranter fra alle kontinenter slået sig ned her. Det har resulteret i en pulserende storby, som ikke blot er alsidig rent indbyggermæssigt, men som i høj grad har formået at profilere sig på den internationale kunst- og kulturscene. Uanset om man står på verdens højest beliggende udsigtsplatform i tv- og radiotårnet CN Tower eller betragter vandmasserne ved Niagara Falls er én ting sikkert: Toronto og omegn byder på storslåede oplevelser.

Toronto har en etnisk diversitet ud over det sædvanlige. Her er hele fem Chinatowns, en Little Italy, en Little Portugal og den indiske Gerrard Bazaar, så man kan gå på opdagelse og smage på hele verden i en enkelt by. Og så kan man shoppe. Det fantastiske Eaton Centre er et shopping center i flere etager med over 320 forskellige forretninger og 17 biografer. Er du mere til kunst, kan du besøge kunstmuseet Art Gallery of Ontario, som huser verdens største samling af værker af den britiske skulptør Henry Moore. For de sportsinteresserede er der mulighed for at besøge Hockey Hall, hvor man blandt andet kan se en nøjagtig kopi af ishockeyholdet Montreal Canadiens omklædningsrum. Mulighederne i byen er utallige. Rejselederen vil tage os med på en formiddagstur til fods og med offentlig transport. Beregn cirka 20 canadiske dollar til transport, entréer og en forfriskning undervejs.

Vi slutter dagens byrundtur af ved Torontos vartegn, CN Tower. Tårnet var i årtier verdens højeste fritstående bygning med sine 553,3 meter, men blev i 2010 overhalet af den 828 meter høje skyskraber Burj Khalifa i Dubai. Vi kører op til udsigtsplatformen, cirka 330 meter over jorden og kan nyde en spektakulær udsigt i 360 graders panoramaperspektiv. Herfra kan man blandt andet se byens kæmpestore baseballstadion, Rogers Centre. Her har hjemmeholdet Toronto Blue Jays til huse. Du kan også nyde en fantastisk udsigt til Lake Ontario.

Efter besøget i CN Tower er resten af eftermiddagen og aftenen til fri disposition. Der er rig mulighed for at kaste sig ud i et kulinarisk eventyr med et festfyrværkeri af krydderier, dufte og smagsoplevelser på en af de tusindvis af eksotiske restauranter i byen. Rejselederen vil naturligvis være behjælpelig med forslag.

Dag 3
Niagara Falls, vinsmagning og mulighed for helikoptertur over vandfaldene
Med Hornblower båden kommer man helt tæt på Niagara Falls

I dag sætter vi kursen mod syd, da vi i dag skal opleve det storslåede Niagara Falls, som er blandt verdens største og smukkeste vandfald. Niagara er navnet på to byer, én i USA og én i Canada, og på de tre enorme vandfald, der adskiller de to byer. Niagarafloden, som danner de mastodontiske vandfald, markerer også den naturlige grænse mellem den canadiske provins Ontario og den amerikanske stat New York. Faldene består af to væsentlige dele, som er delt af øen Goat Island: Horseshoe Falls på den canadiske side af grænsen og American Falls, som, ikke overraskende, ligger på den amerikanske side. Dertil kommer det mindre Bridal Veil Falls. Vandet fra faldene kommer fra de store søer Superior, Michigan, Huron, Erie og Ontario, som udgør den største samlede masse af ferskvand på jorden. De overskydende vandmasser fra søerne har gennem årtusinder langsomt banet sig vej mod Atlanterhavet og skabt et enormt vandtryk ved Niagara, som i dag udnyttes til frembringelse af store mængder hydroelektricitet. De tre fald, American Falls, Bridal Veil Falls samt Horseshoe Falls, er i al deres vælde ubeskriveligt smukke. Vi skal på en sejltur med Hornblower, hvor vi kommer helt tæt på de enorme vandmasser (regntøj udleveres).

Efter det betagende syn vil der – hvis vejret tillader det – være mulighed for, at se vandfaldene fra oven. Du har mulighed for at tilkøbe en helikoptertur, som tager dig en tur over områdets vinmarker, og naturligvis hen over de smukke vandfald. Turen tager 9 min., bookes gennem rejselederen og betales direkte på turen. Pris for denne oplevelse er 118 CAD / ca. 600 kr.

I Niagara-on-the-Lake gør vi stop på en af området vingårde. Her får vi en rundvisning samt smager på deres vin, inden vi sætter kursen tilbage mod Toronto.

Vel tilbage i Toronto, vil resten af dagen være til fri disposition.

Dag 4
Mulighed for tur til Midland eller dagen på egen hånd
Canadas nationalflag med ahornbladet blev indført i 1965

I dag har du mulighed for at udforske Toronto på egen hånd, eller du kan tage med rejselederen en tur til Midland (ikke inkluderet i rejsens pris).

Vi forlader Toronto og tager nordpå gennem Muskoka-regionen til byen Midland, som blev grundlagt i 1871, da Midland Railway grundlagde en ny jernbaneterminal. Byen ligger i den sydlige del af Georgian Bay med mere end 30.000 øer og ca. 2.000 kilometer kystlinje. Regionen er meget smuk og bliver ofte omtalt som den "sjette" store sø. Vi tager en tur rundt i Midland, inden vi besøger Ontarios ældste og første europæiske samfund Sainte-Marie among the Hurons – et af Canadas nationale historiske steder, som blev grundlagt i 1639, og som i 10 år fungerede som hovedkvarter for den franske jesuit-bosættelse af Huron Wendat-folket. Det fungerer i dag som et levende museum og illustrerer samspillet mellem de franske og Wendat-nationerne. Vi får en unik mulighed for at se det tidligere canadiske pionerliv gennem en guidet tur.

Vi afslutter besøget i Midland med et 2,5 times sightseeing-krydstogt ombord på skibet “Miss Midland”, som tager os en tur ud blandt Muskoka-Georgian Bays 30.000 øer. Herefter går turen tilbage til Toronto, hvor resten af dagen vil være til egen disposition.

Dag 5
Toronto. Byrundtur til fods og tid på egen hånd
University of Toronto er fra den victorianske æra

Toronto kan med sin flotte skyline med nogen ret kaldes Canadas Manhattan, men er dog endnu nyere, flottere og renere. Dagen byder på en byrundtur til blandt andet universitetet og rådhuset, hvorefter der er tid på egen hånd til shopping, fotografering eller blot at slentre gennem den smukke by. I lighed med ”The Big Apple” er Toronto en smeltedigel af alle verdens kulturer og indvandrere med store befolkningsgrupper fra Kina og Indien, og såmænd også skandinaver. Resultatet er en levende by, der i høj grad har formået at profilere sig selv på den internationale kunstneriske og kulturelle scene. Toronto voksede med stormskridt i bl.a. den victorianske æra, hvorfor der er mange fantastiske bygninger fra den tid, fx University of Toronto og det gamle rådhus. I det 20. århundrede blev utallige bygninger revet ned og erstattet af beton, men selv om Toronto har sin andel af ligegyldige bygninger, så er her alligevel gotisk-inspireret arkitektur nok til, at byen i talrige film fremstår som en overbevisende stedfortræder for New York.

Dag 6
Toronto. Hjemrejse

Vi forlader hotellet og begiver os mod lufthavnen, hvorfra vi sætter kursen hjemad.

Dag 7
Hjemkomst

Midland med sightseeing cruise

På rejsen kan du købe en udflugt, hvor vi besøger Midland i Muskoka-regionen med besøg i Ontarios ældste og første europæiske samfund, Sainte-Marie among the Hurons, hvor vi bl.a. får en guidet rundtur. Derefter går vi ombord på sightseeing-båden “Miss Midland”, som tager os på en 2,5 times cruise i det fineste krydstogtområde på den nordlige halvkugle blandt Muskoka-Georgian Bays 30.000 øer. Udflugten skal købes hjemmefra, senest 60 dage inden afrejse og gennemføres kun ved minimum 20 deltagere.

Pris: kr. 848,-

Prisinformation

Rejsens pris

Fra kr. 10.998,– pr. person i delt dobbeltværelse.
Se priser for alle afrejsedatoer

Tillæg for enkeltværelse
3.098,–
Prisen inkluderer
  • Dansk rejseleder
  • Fly København-Toronto-København (med mellemlanding)
  • Udflugter og transport jf. program
  • Indkvartering på godt hotel i delt dobbeltværelse
  • Morgenmad dagligt
  • Skatter og afgifter
Prisen inkluderer ikke
  • Sygdomsafbestillingsforsikring 6 % af rejsens pris.
  • Gouda Årsrejseforsikring eller Seniorrejseforsikring.
  • Eventuelle ekstra arrangementer
  • Tillæg for enkeltværelse
  • Drikkepenge, beregn cirka 20 CAD pr. person
  • Helikopter flyvning ved Niagara Falls, ca. 118 CAD / 600 kr.
  • Gebyr for indrejsetilladelse til Canada (eTA, ca. 7 CAD)
  • Personlige fornødenheder
  • Ekspeditionsgebyr kr. 130,- pr. faktura
  • Alt ikke nævnt under "Prisen inkluderer”

Praktiske oplysninger

Rejsen er underlagt Albatros Travels almindelige bestemmelser, som deltagerne forudsættes at være bekendt med.

Oplysninger om rejsen

Bagage

Hvis du vil låse din kuffert, bør du bruge en såkaldt TSA-lås. The Transportation Security Administration er dem, der kontrollerer bagagen i fly til, fra og via USA, og de har en ”hovednøgle”, som kan åbne TSA-låse. Har du låst din kuffert med en anden lås, forbeholder de sig ret til at bryde låsen op – det gælder også indbyggede låse i kufferten. TSA-låse kan købes i de fleste kuffertbutikker o.l. og fås både som hængelåse og kuffertremme. Det er en god ide at medbringe en mindre rygsæk eller taske til dagsture/udflugter og rejsedage, hvor du oftest ikke ser din bagage igen før om aftenen. Det er ikke nødvendigt at medbringe håndklæde.

Deltagerantal

Denne rejse kræver et deltagerantal på minimum 20 personer. Hvis dette antal ikke nås, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen – dette vil typisk ske senest 4-6 uger før planlagt afrejsedato. I henhold til Lov om Pakkerejser § 20 stk. 1 og stk. 3 er vi som rejsearrangør ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab, man som kunde måtte blive påført som følge af annulleringen. Vi er alene forpligtede til at refundere rejsens pris.

Mere om Canada

Her kan du få mere at vide om Canada: www.albatros-travel.dk/destinationer/nordamerika/canada. Læs blandt andet om klima og vejr, tidsforskel, drikkepenge og se om du skal have visum eller vaccineres.

Før afrejsen

Pas

Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder fra hjemrejsedato. Børn – uanset alder – skal have eget pas, det er ikke nok, at de står i forældrenes pas. Albatros Travel skal bruge dine pasoplysninger senest 14 dage efter reservation. Bemærk i øvrigt, at navnet på flybilletten skal stemme 100 % overens med det navn, der står i passet. Konsekvensen ved det modsatte kan i værste fald være, at du bliver nægtet indrejse i Canada og må flyve hjem for egen regning.

I Canada er der ikke visumpligt for danskere og øvrige EU-borgere for ophold op til 90 dage, men toldpapirer udfyldes om bord på flyet. Ved indrejse får man automatisk 90 dages ophold med en gyldig returbillet.

eTA - indrejsetilladelse til Canada

Kommer du med fly til Canada, skal du senest 72 timer før afrejse søge om indrejsetilladelse på https://onlineservices-servicesenligne.cic.gc.ca/eta/welcome;jsessionid=ED37F7D9C8D5F81953006AB14B6382F2 Her får du en forhåndsgodkendelse til indrejse og et nummer, som du skal printe eller skrive ned og medbringe på rejsen, da lufthavnsmyndigheder i Danmark og Canada kan kræve at se det. Det koster et mindre beløb – $7 CAD – som betales med kreditkort. Godkendelsen gælder i 5 år, eller til dit pas udløber, hvis dette sker inden for de 5 år. Hvis du rejser sammen med børn, som ikke er dine egne, eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, skal du ud over eTA-tilladelsen have en særlig tilladelse. Se mere på http://www.cic.gc.ca/english/visit/minors.asp.

Information

Den canadiske morgenmadskultur er forholdsvis simpel, sammenlignet med den skandinaviske. Morgenmaden på de fleste standardhoteller i Canada er den såkaldte ”continental breakfast”, hvilket typisk indebærer kaffe/te, juice og toastbrød med smør og marmelade. Det er ikke unormalt, at man på hoteller i Canada kun har papservice ved morgenmaden, da mange bruger den som en ”to go”-løsning på farten.

Den nordamerikanske drikkepengekultur kan især af os fra Skandinavien opleves som et irritationsmoment. For at du som rejsende besværes mindst muligt, vil rejselederen oftest tilbyde at påtage sig indsamling af drikkepenge for hele gruppen, fordelt på de planlagte programpunkter. Du kan læse mere om drikkepenge og Albatros’ holdning her: www.albatros-travel.dk/praktisk/er-drikkepenge-inkluderet-i-rejsens-pris

Standardstørrelsen på dobbeltsenge på canadiske hoteller er normalt ca. 190 cm x ca. 140 cm. Ønskes to enkeltsenge (normalt ca. 190 cm x ca. 80 cm) skal dette oplyses ved bestilling af rejsen.

En gang skal jo være den første! Lige meget hvor mange gange vi har kørt en tur igennem, har talt med de lokale, prøvet forskellige ruter, små restauranter og været helt ned i detaljerne, så vil der i enhver rejses ”spæde liv” være ændringer, som løbende foretages. Derfor håber vi, at vores nysgerrige og berejste kunder har forståelse for, at det nogle gange ikke helt går som forventet. Det er jo også en del af det at rejse, fx at opleve, hvordan tid måske opfattes anderledes i andre lande, når betjeningen er decideret langsom – vær sikker på, at vi nok skal lave ændringer i programmet, hvis der findes passende alternativer.

Generelle forhold

Rejsens krav til fysisk formåen

Som hovedregel gælder det, at alle rejsedeltagere skal være selvhjulpne. Samtidig skal vi understrege, at vores rejser generelt ikke er egnede for gangbesværede. Selv på bus- og togrejser samt krydstogter vil der ofte være behov for at gå til og fra seværdigheder. På mange af vores kulturrejser vil blot en dags samlede besøg ved seværdigheder osv. nemt overstige 5 kilometers gang.

Rejseforsikring

Alle deltagere i Albatros Travels rejser skal tegne en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport.  Da den offentlige sygesikring ikke længere kan bruges som rejseforsikring, er det en forudsætning for deltagelse i vores rejser, at du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler, at forsikringen også indeholder en bagagedækning i tilfælde af beskadigelse eller bortkomst af bagage.

Gouda Rejseforsikring

Albatros Travel kan hjælpe dig med at tegne en forsikring gennem Gouda Rejseforsikring, som kan tilbyde en forsikring, der passer lige til din rejse.

Bemærk, at hvis du rejser uden for Europa, er fyldt 70 år eller lider af kroniske sygdomme, skal du udfylde en helbredserklæring. Gouda anbefaler, at du udfylder denne sammen med din egen læge. Helbredserklæringen fås hos Albatros Travel og indsendes til Gouda. Du er først forsikret, når du har modtaget forhåndstilsagnet fra Gouda.

Er du forsikret hos et andet selskab, kan der gælde andre regler – se din police eller spørg dit forsikringsselskab. Det er den rejsendes eget ansvar, at den tegnede forsikring indeholder den fornødne dækning.

Albatros Travels rejseledere og guider

På Albatros Travels grupperejser vil turen være ledet af en dansk rejseleder, der enten møder gruppen i lufthavnen inden afrejse eller ved ankomst til destinationen. På busrejser møder I rejselederen senest ved det sidste opsamlingssted. Chaufføren hjælper til med bagage, informerer om sædeplacering i bussen og sørger for, at I kommer sikkert frem.

På Albatros Travels individuelle rejser vil I blive mødt af en engelsktalende lokal guide på destinationen, ligesom det vil være engelsktalende lokale guider, der leder de udflugter, der indgår i rejsen.

Enkelte af vores rejser er uden lokal guide, dette vil i så fald tydeligt fremgå af programmet. Alle vores guider og rejseledere er erfarne, veluddannede og nøje udvalgt af Albatros Travel.

Drikkepenge

På vores rejser kommer du i kontakt med hverdagslivet og dets skikke. Der kan være forhold, du ikke synes om eller ikke er vant til, som for eksempel skikken med drikkepenge. I mange lande er drikkepengesystemet mere organiseret, end vi som danskere er vant til, og der er en forventning om, at lokalguider og chauffører i løbet af rejsen modtager en vis sum drikkepenge, da lønnen i servicebranchen ofte er afstemt derefter. Vi angiver et beløb i vores rejseprogram, således at du hjemmefra kan tage højde for dette. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, man vælger at besøge, og som man derfor bør respektere. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er frivillige.

Tillæg for enkeltværelse og -kahyt

De oplyste priser på vores rejser er baseret på 2 personer, der rejser sammen og bor i delt dobbeltværelse eller dobbeltkahyt. For vores gæster, som rejser alene, vil der være et tillæg for enkeltværelse og/eller -kahyt. Tillægget er en afspejling af det prisniveau, vi som rejsearrangør bliver mødt med, når vi opkøber værelser og kahytter hos vores underleverandører. Et enkeltværelse vil altid være forholdsvis dyrere pr. person end et dobbeltværelse. Dette er et vilkår, der har været gældende inden for rejsebranchen i mange år og er således at betragte som kutyme.
Tillægget vil altid fremgå af vores materiale.

Pas

Vær opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra destinationen. Dette krav gælder for alle vores rejser, uanset at enkelte lande måtte kræve kortere gyldighed. At vi som rejsearrangør stiller dette 6-måneders gyldighedskrav, er for at undgå situationer, hvor et lands gyldighedskrav måtte blive ændret fra bestilling af rejsen og frem til afrejse.

Rejser med mindreårige

Hvis du skal rejse sammen med børn, som ikke er dine egne (fx børnebørn), eller hvis du og dine børn ikke har samme efternavn, kan nogle lande nægte jer indrejse. Det kan derfor være nødvendigt at medbringe en fødsels- og navneattest eller en fødsels- og dåbsattest på engelsk og en underskrevet erklæring, der tillader den mindreårige at rejse i selskab med en navngivet voksen. Husk også at tjekke reglerne for dokumenternes gyldighed – dvs. hvornår de skal være udstedt ift. afrejsedato, hvordan de skal være stemplet osv.

USA er et af de lande, som har ovenstående krav, men der findes ikke nogen endegyldig liste over, hvilke andre lande det gælder. Derfor anbefaler vi dig at kontakte den nærmeste ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til, for at få oplyst reglerne.

Placering i flyet

Vi skal gøre opmærksom på, at det er luftfartsselskabet, som suverænt står for fordelingen af sæder i flyet.

Placering i bussen

På rejser med fly foregår transporten på destinationen oftest med bus. Her kan man ikke reservere en fast plads i bussen, og det er heller ikke muligt at købe en bestemt plads inden rejsens start. Det er selvfølgelig muligt at aftale rokeringer undervejs på rejsen, så alle på skift kommer til at sidde foran såvel som bag i bussen.

På rejser, der foregår med bus fra Danmark, kan du reservere en bestemt siddeplads i bussen, hvoraf nogle kræver en merbetaling. De pladser, der ikke er reserveret, fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Busrejserne er markeret med ”BUSREJSE” på hjemmesiden.

Forplejning om bord på flyet

På de fleste af vores rejser benytter vi rutefly. På de europæiske ruter har du som regel mulighed for at købe forskellige drikkevarer og for eksempel en sandwich. Nogle få selskaber serverer vand, juice, kaffe eller te gratis. På de lange oversøiske ruter er maden inkluderet, hos nogle få selskaber også drikkevarer.

Ønsker du vin, øl og spiritus, skal du som regel selv betale for det. Servicen om bord varierer meget fra selskab til selskab og ændres jævnligt, så vi kan desværre ikke give mere præcise oplysninger inden rejsen.

Specialkost

På flyrejser skal specialkost som eksempelvis diabetes- eller vegetarmad bestilles senest 45 dage inden afrejse. Bemærk, at nogle luftfartsselskaber kræver betaling for specialkost. Vi viderebringer altid ønsker om specialkost på flyrejsen til flyselskabet, men kan ikke garantere den. På busrejser kan vi desværre ikke tilbyde specialkost.

Som udgangspunkt har vi på vores rejser ikke mulighed for at tilbyde specialkost, da der på mange af vores rejser er inkluderet fælles måltider, hvor menuen er bestemt og bestilt på forhånd. Man må derfor forvente at skulle spise samme mad som de øvrige deltagere på rejsen. Vi noterer og viderebringer gerne ønsker om specialkost eller information om allergier, men vi har desværre ikke mulighed for at garantere, at man kan få serveret særlige måltider, eller at der kan tages særlige hensyn ved allergi.

Forbehold/ændringer

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Albatros Travel og vores lokale samarbejdspartnere tilstræber altid at afvikle rejsen nøje i henhold til programmet, men det kan af hensyn til seværdighedernes åbningstider eller praktiske omstændigheder være nødvendigt at gennemføre ruten i en anden rækkefølge end anført. Derudover kan programpunkter risikere at udgå på grund af force majeure-situationer som vejrforhold, vejforhold eller forsinkede flyafgange.

Endelig skal vi gøre opmærksom på, at alle rejser løbende revideres og søges forbedret på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager efter hver rejse. Revidering af rejsen vil derfor medføre, at der kan være opstået ændringer i programmet, fra den blev købt, til afrejsen finder sted. Inden afrejse vil alle deltagere modtage det senest opdaterede program, der har til hensigt at tjene kundernes bedste og sikre den mest smidige afvikling af rejsen.

Rejsen sælges som en hel "pakke", og det vil ikke være muligt at refundere de dele af pakken, der evt. ikke benyttes.

Vi skal gøre opmærksom på, at tilkøbte udflugter kun gennemføres ved et tilstrækkeligt antal tilmeldte deltagere. Afhængig af aflysningstidspunktet tilbagebetales prisen for den aflyste udflugt til de tilmeldte deltagere enten før eller efter hjemkomst fra rejsen.

Lignende rejser

20CARTR09ADK1110