Ocean Victory

– Ekspeditionsskib bygget til issejlads – Jomfrurejse i december 2020 – Kun udvendige kahytter med eller uden balkon samt suiter med udsigt
Det revolutionerende og stilfulde Ocean Victory har alle de fordele, man finder på et lille ekspeditionsskib kombineret med den stabilitet og komfort, man finder på store krydstogtskibe. Der er plads til 189 passagerer om bord og det gennemarbejdede design giver en intim atmosfære med fantastisk personlig service fra skibets personale. Det er let at komme rundt om bord, og du slipper for menneskemængder og køer. På Ocean Victory kombineres den behagelige sejlads, man kender fra større skibe med moderne luksus.

Ocean Victory er specifikt designet med henblik på at give en bedre ekspeditionsoplevelse end på noget andet skib. Den patenterede X-bov giver en mere rolig sejlads og mindsker ubehag for passagerer med tendens til søsyge. En fantastisk egenskab når man f.eks. krydser det notoriske Drakestræde. Den hjælper tilmed med at holde på både hastighed og den planlagte ekspeditionsplan, hvis der er høj sø. De revolutionerende Rolls Royce zero speed stabilisatorer giver ligeledes en højere komfort og reducerer beviseligt skibets rullen med 80-85%. Disse stabilisatorer fungerer også, når skibet ligger stille. Vi kan operere med zodiacs hurtigere end på noget andet skib af samme størrelse grundet den dynamiske positionering og hele fem zodiac platforme ombord til af- og påstigning. Det betyder, at passagererne tilbringer mere tid med at udforske naturens vidundere, og vi går ikke glip af uventede muligheder for at betragte dyrelivet. Fartøjets unikke design og høje manøvreevne betyder, at vi kan udforske dybere og længere ind i afsidesliggende egne.

Om Ocean Victory
Ocean Victory har i alt 93 komfortable og rummelige gæstekahytter. Alle med frit udsyn til havet. De fleste kahytter har egen balkon. Der er tre restauranter, et wellnessområde inklusive en opvarmet swimmingpool, to spabade, spa og fitness, en Albatros Nordic Bar og en moderne foredragslounge ombord. Dette skib imødeser virkelig ethvert af den moderne rejsendes behov.

Ocean Victory er 105 meter langt, har 93 udvendige suiter, heraf de fleste er med balkon. Skibet er bygget efter de seneste internationale sikkerhedsregler (Solas 2012) og har den højeste isklasse (1A) samt de senest udviklede zero speed stabilisatorer, der sammen med den specielle X-bov medfører, at skibet ligger meget roligt i vandet i forhold til ældre skibe. Skibet er certificeret i “comfort class”, hvilket betyder, at det opererer med det lavest mulige støjniveau og med mindst mulige vibrationer i branchen.

Albatros Travel fik sin første pris for bæredygtighed i 1995 før de fleste overhovedet vidste, hvad bæredygtighed betød. Ocean Victory er derfor bygget i logisk forlængelse af Albatros’ historie inden for bæredygtige rejser. Albatros' arbejde med bæredygtighed går helt tilbage til 1990, hvor vi dårligt vidste, hvad ordet betød. Vi havde et veldefineret ønske om, at passe på naturen, sætte så lille et aftryk som muligt og være til gavn for de folkeslag vi besøgte, for hvilet vi fik rejseprisen i 1995. Den foreløbig krone på værket var etableringen af den 100% bæredygtige Karen Blixen Camp i Kenya i 2007, for hvilket vi blev nomineret til Al Gores miljøpris.

Efter 23 år og mere end hundrede ekspeditionskrydstogter til klodens polare egne, ser det endelig ud til, at vi bogstaveligt talt kan skubbe den grønne bølge i gang på verdenshavene med vores nye skib Ocean Victory som søsættes december 2020. Det er det hidtil mest miljøvenlige skib. Selvom man skal vare sig med de store ord i disse klimatider, hvor alle synes at overbyde hinanden i lutter klimavenlighed, mener vi dog at være nået et godt stykke vej.

Historien begynder i det norske skibsværft Ullstein, der har udviklet en særlig skibsfront, kaldet X-bov, til serviceskibe i Nordatlanten, hvor søen ofte er ret voldsom. Bovens særlige konstruktion betyder, at skibet hugger mindre i hård sø og bruger betydeligt mindre energi på fremdriften. Søvejen mellem serviceskib og passagerskib viste sig dermed at være kort.

De nye skibe er forsynet med ultramoderne Rolls Royce motorer og et computerstyret fremdriftssystem, der i det mindste på tegnebrættet, reducerer CO2 udledningen med 80% og brændstofforbruget med mindst 2/3 i forhold til Albatros’ eksisterende skibe. Engangsplastik vil ikke forekomme og al rengøring og brug af kemikalier vil så vidt muligt være Eco-venligt. Der vil blive serveret bæredygtige måltider og et omfattende genanvendelsesprogram implementeres. Vi kommer stadig til at brænde fossilt brændstof af, men altså kun 1/3 af det aktuelle forbrug, hvilket er så langt man kan nå i dag. Men vi er klar til de nye eco-brændstoffer, når de forhåbentlig snart sættes i produktion.     

Hvordan er kahytterne og suiterne?
Der er 93 passagerkahytter og -suiter på skibet i alt. Der er både udvendige kahytter, balkonkahytter og suiter med havudsigt. Kahytterne har to enkeltsenge eller en dobbeltseng. Desuden er der få enkelt- og triple kahytter om bord. Alle kahytter har eget bad og toilet og individuel temperaturregulering. Der er endvidere hårtørrer og tv.

  • Juniorsuite 42 m2 – Kat. A
    De 4 juniorsuiter ombord på Ocean Victory har et fantastisk udsyn fra deres placering højt oppe på skibets dæk 7. Suiterne har en dobbeltseng eller to enkeltsenge, sovesofa, siddeområde, rummeligt badeværelse med badekar samt privat balkon. Kahytten kan tage op til 3 personer.
     
  • Balkonsuite 28 m2 – Kat. B
    Ocean Victory har 4 Balkonsuiter ombord beliggende på henholdsvis dæk 4 & 6. Suiterne har dobbeltseng eller to enkeltsenge samt siddeområde, badeværelse med badekar og privat balkon. Balkonsuiterne har plads til 2 personer.
     
  • Balkonkahyt 24 m2 – Cat. C
    Denne kahytskategori er den mest udbredte på skibet. Beliggende på dæk 4 & 6 har alle balkonkahytterne dobbeltseng eller to enkeltsenge, badeværelse med badekar og privat balkon. Halvdelen af kahytterne vil have en sovesofa som gør det muligt at have et barn i kahytten også. Hvis man ønsker 2 kahytter med døre imellem, kan dette også forespørges på i denne kategori.
     
  • Standardkahyt med koøje 22 m2 – Kat. D
    Standardkahytterne på Ocean Victory ligger tæt på Mudroom (skibets bryggers) samt med nem adgang til zodiac platformene hvorfra der stiges af og på skibet. Standardkahytterne er perfekte til dem der ønsker en behagelig base og har alle 2 enkeltsenge, vindue og badeværelse med badekar. Beliggende på dæk 3 & 4. OBS!  Kun en af kahytterne ligger på dæk 4.
     
  • Standard enkeltkahyt med koøje 18 m2 – Kat. G
    Standardenkeltkahytterne ombord er placeret på dæk 3. Ligesom med standardkahytterne (D) ligger de tæt på skibets Mudroom (skibets bryggers) med nem adgang til zodiac platformene hvorfra der stiges af og på skibet.
     
  • Standardkahyt med fransk altan 16 m2 – Kat. E
    Standardkahytterne med fransk altan er alle placeret højt i skibet på dæk 7. Kahytten har dobbeltseng, gulv til loft vindue samt badeværelse med badekar.

Særlige forhold vedrørende helbred
I henhold til rederiets regler har man pligt til at informere Albatros Travel om evt. sygdom eller lidelse, handicap, graviditet eller andre forhold, der kan have betydning for dit velbefindende eller din helbredsmæssige tilstand under krydstogtet. Alle gæster på expeditionstogter bedes derfor udfylde deres sundhedsinformationer via dette link https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information senest een måned inden afrejse.

Ikke egnet for gangbesværede
Skibet er desværre ikke indrettet til gangbesværede, som ikke kan bevæge sig rundt ved egen kraft. Dette skyldes primært hensyn til sikkerheden, da rederiet kræver, at alle skal kunne gå fra en båd til en anden uden hjælp fra personale eller medpassagerer. 
Kørestole og gangstativer/rollator må ikke tages med på skibet. Dette er af sikkerhedsmæssige årsager, da der skal være fri passage på gangarealer o.l.

Kahytsklargøring
Kahytstewarden kommer om morgenen/formiddagen og gennemgår kahytterne. Om aftenen bliver sengene gjort klar til natten. 

Håndklæder
Hvis håndklædet hænger på håndklædekrogen, forventer kahytsstewarden, at det fortsat ønskes benyttet. Lægger du det derimod på gulvet, vil det blive skiftet.

Toiletter
Toiletsystemet ombord er meget følsomt. Undgå venligst at skylle noget ud, som ikke hører hjemme i et toilet.

Temperaturkontrol
Der er et ventilationssystem i alle kahytter og suiter.

Vand
Det anbefales at man benytter vandstationerne ombord.

Strøm
Skibet har et el-system med 220 volt og barbermaskinestik med 110/220 volt på badeværelserne. Medbring evt. et rejsestik/adapter. 

Tv
Der er tv i alle kahytter og suiter. Her kan man finde det daglige program, og skibet sender relevante film og dokumentarudsendelser.

Vi skal gøre opmærksom på, at man ikke kan forvente at se tv ombord, da tv-signalet er afhængigt af satellitforbindelsen og lokale forhold. 

Skibets besætning
Ud over Albatros’ ekspeditionsteam er der to besætningsgrupper om bord, som arbejder sammen for at gøre din rejse til en særlig oplevelse. Skibets kaptajn, styrmænd og matroser har ansvaret for driften og styringen af skibet og for de udendørs arealer. Hotelchefen og hotelstaben er ansvarlige for kahytterne, suiterne og bespisningen, og de vil gøre deres yderste for at imødekomme dine behov ombord og sørge for et behageligt ophold. 

Læge
Der er en lægeklinik om bord med en engelsktalende læge. En eventuel konsultation/behandling skrives på din skibsregning. Ekspeditionsguiderne hjælper gerne med at oversætte, hvis det ønskes. 

Søsyge
Vi anbefaler at man selv medbringer midler mod søsyge. 

Måltiderne om bord
Menuen skifter dagligt og byder på internationale retter af høj standard kombineret med lokale retter/råvarer, når der er mulighed for det. Restauranten er placeret på dæk 5. Alle måltider serveres i restauranten. Derudover er det også muligt at spise i skibets specialrestaurant, som er placeret på dæk 8, én gang i løbet af togtet. Ønsker man at spise i specialrestauranten flere gange, kan dette gøres imod tillæg. Gæster i skibets suiter kan spise gratis her på hele togtet.

Morgenmad og frokost serveres som buffet. Aftensmaden vil være en kombination af a la carte og buffet. Evt. udendørs måltider vil være buffet.


Roomservice
Der er ikke mulighed for roomservice. 

Kaffe og te
Der serveres kaffe og te i forbindelse med måltiderne, og når kaffetørsten ellers melder sig, kan du forsyne dig med kaffe, te samt vand hele dagen i loungen ved biblioteket på dæk 5 eller i Albatros Nordic lounge på dæk 8. 

Lounge
Albatros Nordic lounge & bar er placeret på dæk 8. Her er der god plads og bekvemme lænestole, hvor man kan sidde og hygge sig med en bog eller spille spil. Det er også to store observationslounges på dæk 5 og dæk 7 med god udsigt.

Barer
Der er to barer om bord på skibet: Den ene ligger i forbindelse med loungen på dæk 8, og den anden i observationsloungen på dæk 5. Under aftensmaden og landgang er barerne lukket. Det er ikke tilladt at medbringe egne drikkevarer i fællesarealerne.

Vaskeri
I kahytten finder du vaskerisedler og vaskeriposer. Hvis du ønsker at få vasket ombord, så udfyld venligst sedlen, læg vasketøjet i posen og sedlen oven på vasketøjet inde i posen. Vasketøjet vil blive leveret tilbage indenfor 48 timer. 

Dækket
På dækket er der god udendørs plads, og der er fri adgang til arealerne. Dog kan visse områder være afspærret i kortere tidsrum med reb. Dette bedes venligst respekteret. På soldækket findes der stole og bænke.
Skibets rulninger er kraftigere på de øverste dæk, og det anbefales at holde fast i rælingen eller gelænderne når man færdes på skibet. Vær desuden meget påpasselig hvis dækket er vådt, da det kan være meget glat. 

Broen
Broen på Ocean Victory er en arbejdsplads. Som udgangspunkt er der ikke adgang på broen, med mindre kaptajnen vurderer, at omstændighederne er til det. Et eventuelt besøg på broen skal i så fald arrangeres med ekspeditionslederen. Tilstræb at stå yderst i siderne og aldrig i midten af broen. Der er kun plads til et begrænset antal gæster på broen ad gangen, og hvis styrmanden skal have arbejdsro på grund af is, dårlig sigtbarhed, havneanløb eller andet, anmoder vi om, at broen forlades. Det er ikke tilladt at medbringe mad eller drikkevarer på broen. 

Elevator, trapper og døre
Som på andre skibe må du være forberedt på en del søgang. Når du benytter trapperne, så hav altid en hånd fri til at holde fast, og benyt dig af gelænder og greb, især på trapper og lejdere. Vær særligt opmærksom ved passage af døre der alle har en høj kant nederst. Sæt ikke fingrene i dørkarmene eller på kanten af døren. Skibet kan komme i pludselige bevægelser. Der forefindes desuden en elevator midt i skibet, som til tider ikke må benyttes grundet søgang. 

Reception
Receptionen på dæk 5 er behjælpelig med alt, hvad der vedrører praktiske spørgsmål og dit velbefindende om bord på skibet. Personalet i receptionen taler engelsk, og ekspeditionsguiderne hjælper naturligvis gerne til, hvis der er behov for lidt oversættelses assistance. 

Værdisager
Der er en værdiboks, der kan låses med kode i alle kahytter. Hverken Albatros Travel eller rederiet kan gøres ansvarlig for værdigenstande efterladt i kahytterne (heller ikke i den aflåste værdiboks) eller andre steder om bord. 

Rygning
Det er ikke tilladt at ryge indenfor på skibet. Al rygning foregår i arealer ombord, hvor der er anvist, at rygning er tilladt, og hvor der er sat askebægre op.

Kommunikation om bord
Skibets kommunikation er baseret på satellitforbindelse med begrænset volumen. Hvis du benytter din mobiltelefon på skibet, går den via satellitforbindelsen, og både samtaler og SMS’er vil derfor være væsentlig dyrere, end når du benytter den ”på landjorden” i udlandet. Internet kan købes ombord. Vær dog opmærksom på at du ikke altid vil kunne få forbindelse når du er ombord på skibet.

Glemte sager
Fundne sager bedes afleveret i receptionen. 

Batterier
Vi sorterer affaldet om bord. I stedet for at smide brugte batterier i skraldespanden anmoder vi derfor om, at de afleveres i IT rummet ved siden af receptionen. 

Redningsveste og redningsbåde
Der er redningsveste udenfor på dæk ved redningsbådene. Skibet medbringer overdækkede redningsbåde, som hurtigt kan sættes i vandet. Information om redningsprocedurer bliver givet under det obligatoriske sikkerhedsmøde ved togtets begyndelse. 

Af- og påstigning
For at sikre at alle passagerer, der er gået i land ved havnebesøg/landgange, også er kommet tilbage om bord igen, er det yderst vigtigt, at ALLE overholder følgende procedure. Alle gæster ombord får et personligt ”landgangskort” udleveret ved check in på skibet. Dette registreres før landgang. Når du går fra borde, tager du kortet med dig og registrér kortet igen, når du kommer tilbage ombord. Det er dit eget ansvar at være tilbage på skibet i tide. Dette er vigtigt for at sejlplanen kan overholdes. 

Betaling ombord
Alle regninger om bord, fra bar, kommunikation, ocean shop og vaskeri med mere bliver skrevet på en samlet regning på dit kahytsnummer. Alle priserne ombord er opgivet i amerikanske dollars, og regningen skal betales i amerikanske dollars. Du kan således ikke betale med danske kroner ombord. Den sidste hele dag ombord bliver beløbet gjort op om aftenen. Regningen kan betales i kontanter eller med American Express, Visa- eller Masterkort. Hvis du ønsker at betale med kort, bliver der taget et aftryk ved rejsens begyndelse. Har du spørgsmål angående regningen, beder vi dig kontakte receptionen. 

Drikkepenge
Efter international standard er det kutyme at give drikkepenge til skibets personale. Drikkepengene sættes automatisk på din kahytsregning (USD 13,5 om dagen). Har du spørgsmål eller ønsker I at ændre beløbet kan dette ordnes med receptionen ombord på skibet. For en god ordens skyld må vi understrege, at drikkepenge naturligvis er individuelle og frivillige. 

Rejseledere og internationale gæster om bord
Vi gør opmærksom på, at der udover skandinaviske gæster også er internationale gæster med på togtet. Derfor består vores ekspeditionsteam af skandinaviske og engelsktalende ekspeditionsguider, som arbejder på tværs med alle gæsterne. Foredrag og informationsmøderne vil som udgangspunkt være på engelsk. Når vi går i land som grupper vil der når muligt blive taget hensyn til nationalitet og sprog.

Ekspeditionskrydstogt til Patagonien & Chiles skærgård

Fantastisk rejse med Albatros’ nybyggede luksusskib gennem Beaglekanalen rundt om Kap Horn, Glacier Highway og Magellanstrædet til Chiles skærgård

  • 27-03-2021
  • 20 dage
  • 59.998,–
fra København